bleidd Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Kjøpte nytt hk MSI KT3-Ultra2 med innebygd lyd (Realtek ALC650) for noen uker siden. Bruker bare vanlig stereo lyd ut, men kan ikke spille særlig høyt (sånn ca litt under normal tale i lydstyrke) før jeg hører mye susing i høyttalerne. Jeg har sjekket høyttalerne, men de er i orden. Jeg forventer ikke så utrolig bra kvalitet fra et integrert lydkort, men dette er helt uakseptabelt. Har stilt alle volumkontroller opp og ned i alle variasjoner uten hell. Tviler på det er en jordfeil, kan iallfall ikke finne noe selv. Er hk defekt..? Takker for svar! Lenke til kommentar
Wex Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har også kjøpt et lignende hovedkort: MSI kt3 ultra2-r (raid) med et likt innebygd hovedkort. Bruker vanlig stereo ut på mine headphones (har prøvd flere typer headphones og også høyttalere) Jeg får en meget ubehagelig støy når jeg spiller spill. Små "knott-knott-lyder" akkurat som om noen drar jack-pluggen halvveis ut og inn av lydkortet mitt bak på pc'n. Når jeg hører på musikk (mp3 med winamp) forsvinner "knott-lydene" men problemet da er at hastigheten på sangen ikke er stabil. Den kjører opp og ned tempoet og henger etter til tider. Kan ikke skjønne at dette er riktig. Har ikke hatt problemer med dette før da jeg brukte ett awe64 lydkort. Noen som har hatt lignende erfaringer eller evnt. har forslag til hvordan dette kan forbedres? Påforhånd takk. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Her er noe rart... Satte i det gamle SB Live Value-kortet jeg brukte i forrige maskina (Win98) og som alltid har hatt veldig fin lyd. XP (nå) fant det automatisk som alt annet. Men selv nå hadde jeg akkurat samme susinga fra høyttalerne! Har prøvd å bytte kabel, andre høyttalere, headset og alt, men til ingen nytte. Jeg lurer på om jeg rett og slett har en jordfeil ett eller annet sted likevel..? Noen som vet om det er hk eller kabinettet som kan gjøre det? (Forresten Chieftek Dragon medium, lilla). Tok ut SB-kortet og gikk tilbake til det innebygde lydkortet, som iallfall har 5.1-lyd. Men det er en mager trøst med det volumet jeg kan bruke... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Den susinga er helt normal. Det skal visst bare være støy fra komponentene i høytalere/forsterker. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Neppe, det SB-kortet funka jo glimrende i min forrige maskin. Jeg kjenner ingen andre med lignende maskiner nå som har samme problem som meg. Det er virkelig høy susing altså, og jeg godtar bare ikke at man må sitte foran pc'en og oppleve "øresus" hvis man skal ha lyd på det man driver med. Spille uten lyd? Helt umulig... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Er det sånn at du hører susinga mens du spiller musikk o.l?? Da er det ikke så normalt lenger :smile: Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Det er akkurat det ja. Hadde tålt litt sus i de stille periodene, men denne er faktisk hørbar bak lyden hele tida så sant jeg spiller høyere enn ca normal tale. Og det liker jeg å gjøre :smile: Lenke til kommentar
Shirack Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Har nettopp kjøpt samme hk og opplevde det samme som deg, støy fra høytalere osv... Har nå blitt kvitt dette, er dog ikke sikker på hvordan, en ting jeg gjorde var å laste ned nyeste drivere til lydkortet http://www.msi.com.tw/program/support/driv...0&NAME=MS-6380E . Prøv å last ned de driverne der, er verdt et forsøk =) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Har prøvd å innstallere den lyddriveren der, men det hjelper ikke :sad: Men du sa det var en av flere ting du har gjort..? Hva var de andre? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 har Realtek ALC650 selv og er ganske fornøyd med lyden. måtte dog dempe alt bortsett fra digital ut og master-volume for å få "susefri" lyd. jeg brukte kvalitets-høretelefoner for å høre og fikse på susinga. jeg kjøper meg audigy når audigy 2 kommer, da er den kaskje enda billigere enn ca.550 kr nå og får firewire til videoediting som bonus, gleder meg Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Men det som er tingen er at det suser selv om ALT er muta. Bare jeg skrur opp volumet på høyttalerne / bruker et headset har jeg susing. Det _må_ vel nesten være en jordfeil eller noe? Men jeg kan ikke finne noe på kortet. Har som sagt sus selv om jeg bruker et annet lydkort, så problemet må være på selve hk, utenom lyddelen..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå