Gå til innhold

Klokke med hendene?

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn forbanna Dell maskin... Dell funker super greit men angrer litt i og med at biosen deres er låst slik at jeg ikke kan klokke. Går det ann å låse opp biosen på en måte? Og så kommer spørsmålet som har mest med dette innlegget å gjøre:

Går det ann å klokke opp med bruk av skrujern eller lignende? (klokke opp med å stille på noe fysisk på cpuen)

Jeg har en p4 3ghz som jeg har hørt er veldig klokkevennlig og syntes det er litt leit å ikke kunne klokke da :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste vil nok være å kjøpe en nytt hovedkort.

Du kan prøve å flashe inn en nye bios, eller skrive om den som allerede er der, men det kan resultere i at du ender opp med sort skjerm kun med mulighet for å flashe 'i blinde' eller ikke får startet opp PC-en i det hele tatt.

Såvidt jeg vet er det ingen P4-hovedkort som har jumpere for frekvens annen enn 'safe mode' etc.

Lenke til kommentar
jeg er ingen ekspert, men jeg tror at om du ikke vet hvordan man skal programmere om bios så skal du heller ikke prøve på det;)

5315801[/snapback]

Er ingen skikkelig ekspert jeg heller da men jeg må si jeg ligger langt over gjennomsnittet når det gjelder data kunnskap ;) Og nå er det på tide å lære noe nytt ikke sannt :p Uansett så er det vel bare å ta en backup av bios. Ellers så ligger den på nettet.

Men hvordan gjør jeg det?

Noen som vet om noen ferdigopplåste bioser til min Dell Dimension 8400?

:)

Lenke til kommentar
Det enkleste vil nok være å kjøpe en nytt hovedkort.

Du kan prøve å flashe inn en nye bios, eller skrive om den som allerede er der, men det kan resultere i at du ender opp med sort skjerm kun med mulighet for å flashe 'i blinde' eller ikke får startet opp PC-en i det hele tatt.

Såvidt jeg vet er det ingen P4-hovedkort som har jumpere for frekvens annen enn 'safe mode' etc.

5315346[/snapback]

Var allt dette bare tull da? :cry: Hvilken av de clock gen tingene skal jeg laste ned? ingen av dem er jo for dell maskiner..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Finner ingen med samme chip jeg ....

5322806[/snapback]

Unnskyld, men du mener altså at du kan kode om en Bios - (som er "spesialkodet" for Dell), men klarer ikke å finne ett annet HK basert på i925X?

"Gå tilbake til start".. tenker jeg vi sier... :!:

DELL, HP, IBM... er merker du(pappa?/mamma?) kjøper for å *bruke* en PC til noe.. ikke ett leketøy/hobby for "klåfingrede" klokkere..

Dersom du får lov til å gjøre det.. så er det tipset du har fått noen ganger nå.. til å følge...:

Kjøp nytt HK, noe som burde være veldig enkelt for en med

langt over gjennomsnittet når det gjelder data kunnskap

:D

Takk for en god latter nå i "julestria"..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hehe, skjønner hva du mener. Men jeg har brukt alle pengene mine på maskinen og del er litt kipt å tenke på at jeg ikke kan gjøre den bedre selv (jeg visste ikke at dell var en sånn stor flop jeg da jeg kjøpte :() Men neste kort jeg skal ha skal støtte AMD ikke Intel for AMD er myyye bedre i følge folk her på forumet. Så eneste utvei er å få klokket denne på en måte! Ingenting er umulig!!!!!!1

Lenke til kommentar

Kjøper du en AMD fra dell får du ikke overklokket den heller. :)

De er laget så folk ikke skal klare å ødelegge maskinen ved for mye tulling i BIOS etc.

La den være som den er du, kommer neppe til å merke store forskjellen uansett om du overklokker litt på luft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

DELL er vel greit nok ja til sitt bruk, men neste gang tror jeg trådstarter skal kose seg med å kjøpe inn deler til ett selvbygg.. gjerne basert på "low-end" CPU fra AMD.. i ett anerkjent "klokkekort".. Da vil jeg tro han blir lykkelig... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...