Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kopi av mapper til server


Anbefalte innlegg

Har en 2003 server med 5 pc'er tilknyttet. Alle har hvert sitt personlige område på serveren. Noen av folka reiser en del og tar med seg pc'n. De er dermed avhengig av å ha filene sine både på sin egen harddisk men også på sitt personlige område på serveren ettersom det er fra den backupen går. Finnes det noen grei måte å gjøre det på så de slipper å kopiere over alt de skal over til sitt personlige område på serveren manuelt? Kan man f.eks stille inn så windows automatisk overfører en mappe til serveren hver gang han lukker den f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Dette kan du fikse ved å bruke "Offline files"-funksjonen i Windows. Når PCen er tilkoblet nettverket kan du høyreklikke på mappen som er mappet opp fra serveren og velge (som det heter på norsk) "gjør tilgjengelig i frakoblet modus".

 

Da vil du få en meny hvor du kan stille inn når den skal synke osv osv.

 

Lykke til!

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Ok, men det ser ikke ut til at den legger noe som helst i "offline files" mappa på desktopen. Fikk ikke opp den optionen under my computer som du nevnte så jeg gikk inn på "folder options" og "offline files" istedet. Stilte inn at den skulle synkronisere når jeg logget av. Men når jeg logget av skjedde det ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg testa det nettopp nå fra et share på serveren og det funka som en drøm! Kjører WinXP Pro på maskina mi. Jeg krysset at for "synk. filer ved av og pålogging" (som var det eneste valget) i wizarden som kom opp da jeg valgte "offline folders". Mulig du må endre på et av dokumentene for å sparke i gang prosessen...

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får fremdeles ikke dette til. Jeg har ingen "offline files" funksjon noen steder. Det jeg gjorde var å kopiere mappen fra serveren til desktopen og satte på at den skulle synkronisere hver gang jeg logger av. Men mappen på desktopen blir da bare en shortcut til serveren, den er ikke tilgjengelig i offline modus. Det er det jeg vil at den skal. Jeg vil at den skal lagre alt som ligger på serveren i en mappe lokalt på harddisken hver gang det gjøres noen endringer på serveren eller omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...