asad Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 ( jeg hadde en annen tråd om dette for lenge siden, men jeg finner den rett og slett ikke ) Jeg har 40.000kr til rådighet , som skal settes inn i banken. Tenkte jeg skulle sette inn 15.000 inn på bsu hvert år, og i mellomtiden ha det gjenstående beløpet på en sparekonto. Det jeg er veldig usikker på er renten. Noen her som vet hva renten er sånn ca, på et sparefond vs vanlig konto? Har hengt en stund på div nettisder, men finner ikke ut av det.. Noen som har en/flere linker som kan gi meg en grei oversikt? Er fortsatt litt usikker på det med BSU egentlig, siden jeg ikke vil kunne nedbetale studielån med de pengene, noe som kunne vært litt kjekt. Men så blir jeg sett på som mer seriøs når jeg skal kjøpe lelighet, derfor tror jeg at det er et godt valg. takker på forhån! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 jeg kan godt la deg plasere de på bankkontoen min Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 "helst ikke liksom" ^^ uffameg. ikke lett å bestemme seg her. det at jeg ikke finner noe rente-satser gjør heller ikke tingen lettere. Men, det er bare snakk om 2 år, kan jo ikke bli mye penger ut av det uansett? Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 faen ass. Nå peser morra mi grenseløst her. Værsåsnill. Kan noen bare fortelle meg hvor jeg skal sette inn 25.000 kr ( 15 skal inn på bsu ) i 2år, med best avkasting? Orker ikke dette kjøret her. Fond, sparekonto, hvilken bank? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Du har din forrige tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=484413&hl= Et av rådene var å shekek med de forskjellige bankene på nettet. Dermed vil du vite hvilken forentning du kan få på en sparekonto. Sparefond (fond i det hele tatt) er ikke noe for kortsiktige plassering på 2 år og under. Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Du har din forrige tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=484413&hl= Et av rådene var å shekek med de forskjellige bankene på nettet. Dermed vil du vite hvilken forentning du kan få på en sparekonto. Sparefond (fond i det hele tatt) er ikke noe for kortsiktige plassering på 2 år og under. 5315358[/snapback] har hørt med noen banker nå. fikk noen nyttige tips. btw, hvordan fant du den forrige tråden?Loka i 15min før jeg ga opp. søkefunksjonen var megatreg. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Får 2,5 eller 3,5 rente på "boligsparingsfondet" for ungdom i Gjensidige. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 En vanlig sparekonto gjør garantert tingen. Du kan forvente rundt 2% rente. 25 000 * 1,02 = 25 500 kr 25 500 * 1,02 = 26 010 kr. Du tjener omtrent en tusenlapp over to år ved å plassere pengene til 2% rente. Husk at dette er brutto, du kan trekke fra omtrent 1,5% p.a. i inflasjon. Så med andre ord tjener man ikke på å ha penger plassert til 2% i det hele tatt, det koster jo også årsavgift for å ha en konto Men du taper hvertfall ikke på det. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ikke stol på staten, plassèr de i madrassen din. Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Ikke stol på staten, plassèr de i madrassen din. 5316962[/snapback] tja. tør ikke Stikker innom dnbnor og fikser dette imorgen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hos Storebrand koster det ikke å ha konto! (ikke vanlig konto ihvertfall) Lenke til kommentar
asad Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Det ble til slutt BSU, samt et Pengefond, som det heter, hos DnbNor. Ligger på 2,5% rente. Da er jeg en stolt eier av 3 kontoer hihi Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 best å ha alt i lomma Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Det ble til slutt BSU, samt et Pengefond, som det heter, hos DnbNor. Ligger på 2,5% rente. Da er jeg en stolt eier av 3 kontoer hihi 5317995[/snapback] Skulle til å poste at du kunne ta kontakt med Caveo, men nå er det vel for seint.... Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hjemme under sengen ? Hmm. Hva med høyrentekonto da ? Er det ikke maks 8 uttak per år da ? Jeg plaserte vertfall 48.000 fra konfen på høyrentekonto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå