Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Julekarakterene dine (skrytetråd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt flaut det her men:

VK2 Almennfag:

Norsk hovedmål: 3 (Mål 4)

Norsk sidemål: 2 (Mål 3)

Norsk muntlig: 5 (Prøve å holde samme karakter)

Nyere historie: 4 (Mål 4 eller 5)

Religion: 4 (Mål 4 eller 5)

Kroppsøving: 5 (Holde samme karakter)

Tysk c-språk 3: 2 (Mål 3)

Systemutvikling 2A: 3 (Holde samme karakter)

Systemdrift 2B: 5 (Mål 6)

Fysikk 2FY: 4 (Holde samme karakter)

Matte 3MX: 2 (Mål 3)

Orden Atferd: God

Både norsk hovedmål og sidemål er flaut. Læreren sa faktisk at jeg har potensiale for en 5er, men har dummet meg ut og vært for lat med norsken sist semester.

Har litt store ambisjoner for dette semesteret og klarer neppe alle de oppsatte karaktermålene, men burde iallefall klare å heve snittet litt

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig folk som får fortjente gode karakterer på ungdomsskolen, men mitt generelle inntrykk er at det er ganske enkelt å få gode karakterer der om man er "venn" med læreren. På videregående er det derimot ganske mye mer brutalt. Har gått litt ned fra ungdomsskolen til videregående, men ikke så veldig mye.

Stemmer ofte det her, men hos meg var det motsatt. I begynnelsen av ungdomsskolen, i 8. klasse, hadde jeg et snitt på rundt 3. I 10. klasse jobbet jeg som en helt, men fikk allikevel kun rundt 3,6.

Var noen i klassen som smisket skikkelig, spessielt med heimkunnskapslæreren. De lagde mat hjemme og hadde med bide av den, ga læreren oppskrifter, var på besøk hos læreren osv. de var ikke noe særlig på matlaging. Faktisk vil jeg påstå at jeg var bedre. De fikk 6. jeg fikk 3.

Nå på vgs. jobber jeg greit, men ikke like inntenst som i 10. og har gått opp i mange fag.

Lenke til kommentar
Her var det mange som fikk seksere!

På trinnet mitt (9.) var det bare 2 elever som fikk en sekser hver. Synd at det er så vanskelig å få gode karakterer på skolen min.

Lærerne er altfor gniene på 6erene!

5438523[/snapback]

For meg var lærerene på ungdomskolen slik at de ikke vil gi meg seks - fordi jeg skulle ha noe å *strekke* meg etter neste termin. Ett annet "problem" jeg hadde på ungdomskolen var at jeg gjorde meg uvenn med en klassestyret (klarte til og meg og sette meg ned i orden!!) som jeg hadde i 4 fag :thumbup:, trakk meg en karakter i hvert fag i forhold til julekarakterene samme skoleår.

Får et lite intrykk av at det går dårligere med folk i overganger fra ungdomsskolen til videregående. Håper ikke dette skjer med meg!

5503408[/snapback]

Dette må være for folk som har vært snille med lærerne. Har gått opp i en del fag, men lærerne her i "bygda" vil heller ikke gi meg seks fordi de er redde for at jeg ikke skal 'ha noe å strekke meg etter' til sommerferien.

Lenke til kommentar

Jeg tror nokk at det har noe med at et visst antall lærere "liker" meg som elev, og det er derfor jeg får høyere karakter hvis jeg spør hvorfor jeg fikk 5 for eks.

Det har skjedd før. Jeg fikk 5+ på en innlevering, gikk opp får å spørre hvorfor det ikke var en 6'er værdt, og lærerenn så godt over, og sa, jaja Alexander, her må det bare settes en 6'er^^

Lenke til kommentar

Litt seint ute, men!

Går i 10kl og dette er julekarakterene mine

Norsk skriftlig: 5

Norsk muntlig: 5

Nynorsk: 4

Engelsk skriftlig: 5

Engelsk muntlig: 5

Matte: 4

KRL: 5

Samfunnsfag: 5

Natur&miljø: 5

Musikk: 4

Kunst og håndverk: 4 sterk

Gym: 6

Tysk skriftlig: 4

Tysk muntlig: 5

Orden: God

Oppførsel: God

Er godt fornøyd jeg ;D

Lenke til kommentar
Jeg tror nokk at det har noe med at et visst antall lærere "liker" meg som elev, og det er derfor jeg får høyere karakter hvis jeg spør hvorfor jeg fikk 5 for eks.

Det har skjedd før. Jeg fikk 5+ på en innlevering, gikk opp får å spørre hvorfor det ikke var en 6'er værdt, og lærerenn så godt over, og sa, jaja Alexander, her må det bare settes en 6'er^^

5503732[/snapback]

jaja :!:

Har gått ned litt i språkfagene nå på GK Allmenn, men regner med å få opp karakterene igjen til våren, etter prat med lærere etc... Ellers vet jeg ikke sikkert hva jeg får i alt da. På ungdommskolen så var det slik til meg og at de ikke ville gi meg 6 :(

Får se i morgen da ;)

Lenke til kommentar

KRL - 4

Norsk Skriftlig - 4

Norsk Muntlig - 5

Matte - 4

Engelsk Skriftlig - 4

Engelsk Muntlig - 5

Samfunnsfag - 5

NAMI - 4

K&H - 4

Musikk - 6

Kroppsøvning - 5

Orden - God

Aferd - God

4,54 i snitt

Litt mange 4'ere, skal rettes på :)

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar

6 i matte, 4 i engelsk og norsk muntlig, 5 i resten. Snitt på 4,825.

Både engelsken og norsken er potensielle 5'ere, men tror ikke jeg gidder å forbedre engelsk-karakteren, norsken er enklere. :p Kanskje jeg greier å dra i land en 6'er i Naturfag også, men da må jeg jobbe en del mer...

Går GK AA forresten.

Lenke til kommentar

10.-klasse:

KRL: 4

Norsk hovedmål: 5

Norsk sidemål: 4

Norsk muntlig: 4

Matematikk: 4

Samfunnsfag: 5

Kunst og håndverk: 4

Natur og miljøfag: 3

Engelsk skriftlig: 5

Engelsk muntlig: 4

Musikk: 4

Kroppsøving: 5

Tysk skriftlig: 4

Tysk muntlig: 4

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...