eirikJO Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg skal forsøkte å compilere wget, men får melding: configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH Jeg har installert gcc. echo $PATH sier: /usr/sbin:/usr/bin Dette er Solaris. Jeg sliter med to ting. Sette inn riktig sti i PATH. Hvordan gjøres dette? Og hvilken sti skal jeg mest sannsynlig sette inn? Takker for hjelp på forhånd. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Nå har jeg ikke testet solaris, men regner med at det er samme fremgangs måte spm bsd og linux, wich gcc export PATH=/my/path:$PATH Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 gcc må vel være installert som cc for å bli funnet av configure, prøv med ./cofigure CC=gcc Lenke til kommentar
jgilje Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Sun gir også bort kompilatorpakken sin, Sun Studio (versjon 11 for øyeblikket) gratis. Den finner du på: http://www.sun.com/software/products/studio/index.xml Den inkluderer kompilatorer for C/C++/Fortran samt et IDE for utvikling, debugging og analyse av programmer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 GCC ser ut til å være installert som standard. Pass på at du legger til /usr/sfw/bin og /usr/ccs/bin i path. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå