persistent Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hei Har installert terminalserverløsning på jobben (5 avdelinger) og skal ta det i bruk for fullt fra nyttår. har vært rundt på alle avdelingene og prøvekjørt systemet men opplever at på to plasser får jeg feilmelding på en maskin. Får ikke koblet opp mot terminalserveren, det kommer følgende feilmelding; "Den eksterne økten ble frakoblet, fordi klientadgangslisensen for den lokale datamaskinen ikke kunne oppgraderes eller fornyes" Hva betyr dette ? har sjekket og det var ikke mer enn 2 brukere inne i systemet. Testet med samme brukerpålogging på andre maskiner på samme sted og det gikk helt greit. Det må være knyttet til maskina, men hvorfor ? Da jeg installerte og prøvekjørte systemet fungerte alle maskinene helt ok. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Fant du en løsning på dette problemet? Jeg sliter nå med akkurat samme problemet på jobb, etter overgang til nye terminalservere. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 se om klokke/tidssone er riktig i alle bauger og kanter. Kan fort skape problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå