Gå til innhold

Hvor mange penger må man egentlig ut med for en TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har litt is i magen, skal du jo ikke se bort i fra at den dropper litt i pris snart heller, Panasonic har jo lansert sine nye skjermer på CES som kommer til å ta over for PA50. Menne tar vel litt tid før disse er i salg.

5408572[/snapback]

har hatt is i magen siden før jul jo.. *stolt* :p den gikk vel ned litt til nyttårssalget.. da greier jeg ikke å vente til neste prisfall..

jeg har bursdag i starten av februar så jeg håper på litt cash da..

 

42 tommer.... jeg småskjelver på handa av tanken. blitt litt forskjell fra min 28".

Lenke til kommentar
42 tommer.... jeg småskjelver på handa av tanken. blitt litt forskjell fra min 28".

 

Hehehe...skal love deg at du kan glede deg. 42" ser ikke så stort ut når du ser den i butikken,men når den henger på veggen i din egen stue er det helt rått! :)

5412210[/snapback]

 

jepp. sto i butikken og så på diverse størrelser og fant ut at jeg minimum måtte ha 40" men så ble det nå til at jeg kjøpte "bare" en 37" istedet, og glad er jeg for det! 40" eller 42" hadde blitt altfor stort i min lille stue! :wee:

Lenke til kommentar

1 - HD-TV Plasma.. Funker det noe særlig? (I forhold til LCD)

 

2 - HD-TV LCD vs. vanlig LCD - Stor prisforskjell? Kvalitet?

 

3 - Bruk: PC/Xbox360 OG Film-titting; HD-TV Plasma, eller HD-TV LCD?

 

4 - Plasma til film: Fordi det er overlegent bra? Fordi det er overlegent LCD? Fordi LCD er IKKE bra?

 

 

Takk ! :)

Lenke til kommentar
1 - HD-TV Plasma.. Funker det noe særlig? (I forhold til LCD)

5413039[/snapback]

ja.

 

2 - HD-TV LCD vs. vanlig LCD - Stor prisforskjell? Kvalitet?

5413039[/snapback]

alle lcd tv'er er hd-klar så vidt jeg vet? men det betyr ikke at de er bra av den grunn. prisforskjell er som regel det samme som kvalitetsforskjell. :wee:

 

3 - Bruk: PC/Xbox360 OG Film-titting; HD-TV Plasma, eller HD-TV LCD?

5413039[/snapback]

hvis du med pc mener surfing og slikt "vanlig" pc bruk så er lcd klart valg. til annet, se film, bilder osv så duger plasma i lange baner.

 

4 - Plasma til film: Fordi det er overlegent bra? Fordi det er overlegent LCD? Fordi LCD er IKKE bra?

5413039[/snapback]

plasma er overlegent lcd på kontrastnivå.. andre ting synes jeg egentlig ikke de gjør så veldig mye bedre. plasma er selvsagt bedre pr krone da..

 

Takk ! :)

5413039[/snapback]

sjøl takk. :wee:

Lenke til kommentar
hmmmm...

 

på elkjøp er det 2 nesten like. tv'n

 

PANASONIC TH42PA50

og

PANASONIC TH42PA50PDS

 

ingen

PANASONIC TH42PA50E

 

:ohmy:

 

håper noen har gått TVnavn-skolen å kan forklare meg.. cause im lost..

5413270[/snapback]

PANASONIC TH42PA50PDS er med bordstativ og PANASONIC TH42PA50 er uten bordstativet. Jeg kjøpte TH42PA50E hos Siba og der fulgte også bordstativet med.

Er enig i at det er forvirrende.

 

Hvis du skal ha deg veggfeste til plasmaen,så har Siba et til 699 kr.

Det heter "Sms Func Flatscreen WH F". Jeg kjøpte det festet til min tv og har ikke sett så billig veggfeste noen andre steder.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar! :)

 

 

Men, så hvis jeg vil koble PC'n til TV'n "kun" for å se filmer jeg har lagret der, (kanskje) se på noen bilder.. Koble til Xbox360, og se på Film fra vandlig DVD-spiller, da er det slik at HD-TV Plasma det valget jeg bør ta?

5414984[/snapback]

 

ja kan høres ut som en plasma vil passe deg. :) men anbefaler deg å ta en runde rundt og se. kan hende du liker lcd bildet bedre enn plasma, har jo liltt med personlig smak og gjøre også.

Lenke til kommentar

Som det ble nevnt litt tidligere i tråden (og jeg har ikke lest hele - beklager hvis det har kommet viktige momenter fra trådstarter underveis...):

 

Hvis det ikke er om å gjøre for deg å ha HD-oppløsning, større bilde enn 32" eller at 'dybden' må være liten så får du nå helt råååå CRT-TV'er til langt under 10.000.

 

Definitivt mest 'bang for the buck'. Hvis TV'en min (gud forby - det er en ganske bra Panasonic 32" CRT) skulle gå føyken hadde jeg definitivt kjøpt en ny 32" CRT til 6-7.000 (som sannsynligvis er bedre enn den jeg har nå som ble kjøpt for 15.000 for to år siden) fremfor en plasma eller LCD til det dobbelte. Det har også litt sammenheng med at jeg ikke har så stor avstand til skjermen da; sitter man for nærme en 42" så er bildet crap ut :)

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...