l0l89 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Jeg har en gammel pc stående her og surrer. P4 2,4GHz 512Mb RD-RAM GeForce 4400 ti 128mb 200Gb Og det jeg lurer på er om jeg kan "bygge" denne om til en HTPC? Kan jeg bare kjøpe et HTPC kabinett og sette dette inn? Selfølgelig så kommer det flere deler også med (tv-kort osv..) Men vil det funke? Er det noe jeg trenger å vite angående HTPC eller noe? Jeg skal bruke den til å lagre alt av filmer og musikk,så den skal brukes til det,den skal også kunne kobles til forsterkeren min. Takker for svar Endret 20. desember 2005 av l0l89 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Skal ikke være noe problem. Det du "trenger" i tillegg er: God stillegående kjøling Mer disk HTPC kabinett Mer disk En god stabil PSU Mer disk Har jeg glemt noe nå? Joh... Mer disk -C- Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 oki,takk for svar Men hovekortet,passer det? trenger det å være en spesiel socket? Kjølling, hva slags kjøing er bra? *stramt budsjett* Noe å anbefale av kjøling og PSU? Disk,jada,det er ikke noe problem Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 I utgangspunktet er HTPC en vanlig PC lagt horisontalt og gjerne med litt stiligere front. Hvis du har delene og kunnskapen til å sette sammen en vanlig PC kan du altså sette sammen en HTPC. Dette er en sannhet med noen modifikasjoner, spesielt hvis du velger et veldig lite (trangt) kabinett, da må du på samme måte som SFF systemer passe på å at det blir plass til alt. Verre er det ikke. Lav støy, stabilitet, ytelse er jo noe man er ute etter også i vanlige PCer er det ikke?` En fin guide finnes her hvis du vil fordype deg mer: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=15 Denne er rettet mot microsofts media center, men vil på de fleste punkter være tilsvarende om du velger MediaPortal eller en annen alternativt front-end. mch Knut Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 s478 barebones fra prisguiden! her er kanskje et kabinett/m strømforsyning som passer deg ?! Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 s478 barebones fra prisguiden! her er kanskje et kabinett/m strømforsyning som passer deg ?! 5327113[/snapback] Har jo et vanlig hovedkort,kan ikke bruke mitt hovedkort i en barbone pc...! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Er hovedkort i de kabinettene, men kanskje litt bortkastet penger om du har stramt budsjett.. Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Er hovedkort i de kabinettene, men kanskje litt bortkastet penger om du har stramt budsjett.. 5332012[/snapback] ok budsjettet sprenges da ja,hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå