tosken Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Har 2Mbps ADSL fra NGT og hadde tenkt til å sette opp en Ftp sørver på en av maskinene mine. aner meg at dette kan bli et problem siden maskinene mine har ip`r på 10.0.0.0 spekteret som ikke kan bruke på andre sida av netopia routern min! Har forøvrig ikke statisk ip på routern min, men NGT renewer ikke ip`ene mer en en gang annahver uke så det er mitt minste problem. Hvis det en fantastisk lur måte å sette opp sørver bak routern? Er det noen som har gjort dette? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Da må du konfigurere om routern til å forwarde alle FTP requests inn mot en fast IP på det interne nettet ditt. Hvordan dette gjøres på NetOpia router vet jeg ikke. -KJ Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Dette har vert oppe minst 5 ganger! SØK!!! Lenke til kommentar
exis Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 ring ngt og si at du har lyst til å sette opp en ftp, men trenger bruksanvisning og passord for å åpne portene på modemet, så får du d. Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 du kan registrere ett domene og laste ned dns2go.com feks, d er gratis, denne forteller en server om din ip-adresse når du kobler deg opp på nett. deretter må du jo ha en ftp server, jeg bruker serv-u og er ganske fornøyd med den. jeg har telenor adsl og har lite problemer der. lykke til Lenke til kommentar
NuB Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Ryktet forteller at dns2go koster penger fra og med oktober... Om Netopia-ruteren og portforwarding og sånt: http://nergal.homeip.net/ Lenke til kommentar
Jazzy4668 Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Fra 1 oktober kommer DNS2GO å ta ut en årsavgift på 14,95 $. Men for registrerte kunder/domener kommer det til å være gratis første året. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 10:48, Jazzy4668 skrev:Fra 1 oktober kommer DNS2GO å ta ut en årsavgift på 14,95 $. Men for registrerte kunder/domener kommer det til å være gratis første året. Puh!! btw: er det noen som vet om noe ala dns2go som er gratis?? Lenke til kommentar
tosken Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Nå har jeg tulla rundt for å få dette til å phunke, og satt opp en ftp, åpna portene i routern, men jeg kan jo ikke åpne rangen 5000-6000 det vil jo ta ei uke i netopia routern... Får bare åpna en og en port! Klarer å connecte mei til mei sjøl med loopback`n så er ikke ftp`n som er problemet er et eller annet i den *******s netopia routern som ikke vil! Har prøvd både no-ip og dns2go, men ingenting å juble for enda! har sendt mail til NGT oxo, men det blir vel bare nok en i rekken av mailene jei sender dem som aldri blir besvart! Tror de setter alle kunde sine i spam-filteret! Har funnet en masse sider der ute med info som så ut til å hjelpe,m men.... Den phunker fortsatt ikke! Noen lyse ideer? Lenke til kommentar
Coney Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 21:21, tosken skrev:Nå har jeg tulla rundt for å få dette til å phunke, og satt opp en ftp, åpna portene i routern, men jeg kan jo ikke åpne rangen 5000-6000 det vil jo ta ei uke i netopia routern... Får bare åpna en og en port! Klarer å connecte mei til mei sjøl med loopback`n så er ikke ftp`n som er problemet er et eller annet i den *******s netopia routern som ikke vil! Har prøvd både no-ip og dns2go, men ingenting å juble for enda! har sendt mail til NGT oxo, men det blir vel bare nok en i rekken av mailene jei sender dem som aldri blir besvart! Tror de setter alle kunde sine i spam-filteret! Har funnet en masse sider der ute med info som så ut til å hjelpe,m men.... Den phunker fortsatt ikke! Noen lyse ideer? Du kan i hverfall spare tid hvis du åpner hele rangen med en gang. Hvis du går inn på Network Aadress Translation - show/change server list - add server - service -> other skriv nå inn 5000 som første port og 6000 som siste. Ang. bytting av IP adresse så har jeg hatt i 2mnd nå Lenke til kommentar
tosken Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Joda jeg har vært i nat funksjonen og satt opp port 5000-6000, men like langt, har hatt samme adressa hos NGT hele tida oxo 80.202.9.130, Er vel den alle med ADSL fra NGT får oppgitt om de går på showmyip.com tar jei en tracert fra pesen derimot finner jei ikke denne adressa, men en annen på 80.202 spekteret! men hvordan iallverden skal noen kunne klare å koble seg opp mot min ftp med adressa -*.*.*.* denne peker vel ikke noe mer til meg en hvem som helst andre som har en FTP på adsl`n sin? På en tracert får jeg jo oppgitt en annen ip-adresse? hvor er den? er det den utgående porten på routern min? har denne porten en ip-adresse/ burde den ikke det?` er litt forvirra! Dns2go benyttet seg oxo av 80.202.9.130 så den er jo en plagsom gjenganger! Noen som kan gi meg en forklaring på dette??? _________________ Pappan min har bedre pese en pappan din! [ Denne Melding var redigert av: tosken på 2002-09-16 19:04 ] Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 pc,en din har minst to ip-adresser, en fra maskinen til modemet og en fra modemet og ut i den store verden. derfor har du kanskje en plagsom gjenganger. resten kan jeg ikke hjelpe deg med da jeg har Telenor og ingen router. Lenke til kommentar
LIA Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg har ftp bak netopia ruter. Det jeg gjorde til slutt var å åpne alle porter for all trafikk! Så setter du heller opp en software firewall på maskina i stedet. Du har jo også en firewall funksjon i ruteren din vet du, den blir kalt filters eller noe tror jeg.Men jeg fikk som sagt ikke konfigurert dette riktig, så jeg la inn en ny regel som sa at alt går alle veier! Lenke til kommentar
desolator Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Du trenger ikke åpne så mange porter. Dersom du skal ha max 10 brukere samtidig pålogget på FTPen, holder det med å åpne f.eks. 5000-5009 (pass på at du definerer denne rangen i FTP serveren også). Denne rangen benyttes i passive mode. Lenke til kommentar
Coney Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 00:25, tosken skrev:Joda jeg har vært i nat funksjonen og satt opp port 5000-6000, men like langt, har hatt samme adressa hos NGT hele tida oxo 80.202.9.130, Er vel den alle med ADSL fra NGT får oppgitt om de går på showmyip.com tar jei en tracert fra pesen derimot finner jei ikke denne adressa, men en annen på 80.202 spekteret! men hvordan iallverden skal noen kunne klare å koble seg opp mot min ftp med adressa 80.202.9.130? denne peker vel ikke noe mer til meg en hvem som helst andre som har en FTP på adsl`n sin? På en tracert får jeg jo oppgitt en annen ip-adresse? hvor er den? er det den utgående porten på routern min? har denne porten en ip-adresse/ burde den ikke det?` er litt forvirra! Dns2go benyttet seg oxo av 80.202.9.130 så den er jo en plagsom gjenganger! Noen som kan gi meg en forklaring på dette??? Får ikke samme ip som deg på den adressa. Jeg får den riktige som jeg bruker på min ftp. Så jeg tror nok du skal bruke den ip'n du får opp på den siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå