asad Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Her er oppsettet jeg skal bestille til muttern. Blir vel ikke noe kluss med manglende kabler her?Hater å begynne å bygge en pc, for å så finne ut at ting mangler edit: Håper noen svarer før jeg legger meg, sitter og klikker oppdater på netshop siden for at handlevogna ikke skal forsvinne^^ Endret 20. desember 2005 av asad Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Jeg hadde endret følgende: (men nå vet jeg jo ikke akkurat hva du og din mor vil ha i en PC) - Fjernet Plextor - Kjøpt 1x512MB RAM istedet for 2x256MB. Fordelen ved å enkelt kunne oppgradere senere er større enn den fordelen man måtte få med Dual Channel. Å sitte med 256MB-brikker i dag er bare tull. - Skal noen spille på denne PCen? Hvis ja; fornuftig skjermkort, som skulle kunne kjøre spill greit. Hvis nei, dropp skjermkortet og finn det billigste du kan, med DVI, som kan være greit til nåværende eller fremtidige LCD-skjermer. - Jeg hadde nok også droppet diskettstasjonen, da jeg hater de ekle gamle diskettene, og kjøpt en USB-penn til din mor i stedet. Men nå kan det jo hende hun er avhengig av å få mange eldre disketter til å kunne leses. Siste punkt: Budsjett. Det ser for meg ut som om du setter opp en PC til din mor som du også skal kunne ha glede av, til enkle spill og lignende. Hvis dette ikke er aktuelt i det hele tatt, og du godt kunne tenke deg å bruke mindre penger, hadde jeg nok heller valgt Socket 754, og hovedkort med integrert grafikk. Endret 20. desember 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Takker deg så mye playmofetish. Så ikke engang at det var 2x256 brikker. Satte opp nytt opsett , med 1gb istedenfor faktisk. Kostet bare 300kr mer. Dette blir en "kontor-pc", mutter skal ikke spille regner jeg med^^ Men jeg har allerede sagt at den vil komme på rundt 7k , og siden de regner med det, kan jeg like gjerne gå for litt dyrere komponenter som jeg vet yter bra! Det ble faktisk en veldig bra pc ut av det der. Kjøpte noe liknede for 1,5 år siden ca, bare med et gf6800Gt kort, og betalte da 17k. Regner med at denne vil holde i noen år ( skal ikke bruke den selv, ettersom jeg snart skal kjøpe med ny pc ) men igjen, takk for tipsa Kutta ut plextoren ja, floppyen valgte jeg å beholde siden mor har masse disketter på hylla. natta! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hvis du ikke MÅ handle på netshop ville jeg vurdert en av disse pakkene : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309256&cks=PRL Det eneste negative jeg har å si om den billigste pakken er q-tec-kabinettet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg bare spør... hva i alle dager skal du med det skjermkortet om det er en kontormaskin som ingen skal spille på? Kjøp noe med integrert grafikk, eller ihverfall det kjipeste skjermkortet du finner, typ en GF4mx eller noe. Det spilelr jo ingen trille på 2D liksom. -Stigma Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Din mor vil garantert sette pris på at du bygger en pc som ikke bråker. Kjøp derfor et hovedkort med passiv kjøling. For eksempel Gigabyte GA-K8NF-9. Jeg har bygd 2 pc'er med det hovedkortet. Det er stabilt som et fjell. Endret 20. desember 2005 av Morten K Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Ville helt klart vektlagt støy på en slik kontorpc. Har selv bygd en PC med det Gigabyte hovedkortet, stabilt som fjell under spilling og slikt, men chipset blir veldig varmt med den lille passive kjøleren, kommer over 70 grader ved spilling så god ventilasjon er viktig. Angående skjermkort ville jeg valgt noe billig som GF6200 eller noe slikt, et eller annet uten vifte som bråker. Ville også valgt en rolig 120*120 kabinettvifte for å få god luftflyt. Samt byttet ut den Plextoren med en Benq som er billigere. EDIT: Så ganske grei ut den PC'en du satt opp ovenfor, men ville valgt en passivt kjølt hovedkort. Så typisk at de viftene dør raskt, bråker gjør de også. Valgte selv Abit KN8-SLI som har veldig bra passiv kjøling, men koster litt mer og du trenger vel ikke akkurat SLI mulighet Endret 20. desember 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 takk. Men jeg har allerede bestilt. Hadde nok valgt et annet hovedkort nå ja, men men. Støy er ikke SÅ farlig. Ang skjermkortet, vel, hadde ikke gått for det selv hvis jeg skulle hatt en kontor pc, men siden de hadde et budsjett på 7k så gikk jeg like gjerne for det. takk for tips folkens. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hvis du skal selge pcen din snart uansett, og den ligner veldig på denne, hadde jeg vurdert å gi din pc til moren din! Bare å avbestille/angre ordren du har nå hvis det er problemet Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hvorfor ikke mini-ITX? Et VIA EPIA-hk og en 2,5" HDD ville vel holdt i lange baner til slik bruk? Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Hvis du skal selge pcen din snart uansett, og den ligner veldig på denne, hadde jeg vurdert å gi din pc til moren din! Bare å avbestille/angre ordren du har nå hvis det er problemet 5315344[/snapback] "snart", dvs i februar/mars, når oblivion kommer ut. Typen til morra skal ville at dette skulle være en julegave, så jeg får heller selge min på qxl Zerblat: iomed at jeg aldri har satt sammen noe mini-pc`er , hehe, tar jeg en "god og gammel" socket 939 Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Eneste forskjellen er jo at du ikke trenger å sette på prosessor, ellers er alt annet likt. Men, men, overkill kan være litt kos iblant det også. Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Eneste forskjellen er jo at du ikke trenger å sette på prosessor, ellers er alt annet likt.Men, men, overkill kan være litt kos iblant det også. 5315425[/snapback] Ok. Litt overkill kan være kos ja It aint my money^^ ( og siden de har hatt greit med penger i det siste , kan de like gjerne bruke det på noe fornufig. hehe ) er dere sikre på det er vifte på det hk forresten?Ser at skjermkortet er vifteløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå