Dustwave Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 http://stud.ntnu.no/~janmaxim/xamen/ hei, driver å lager min egen blog for tiden.. og lurer bare på om enkelte av dere har noen kommentarer som kan lede meg i rett retning.. synes den er litt tom ellers enn i headeren f.eks.. og en ting til.. grunnen til at jeg har så elendig dummy tekst er at jeg lager absolutt alt selv (koding / database / etc..) og har ikke orket å skrive noe fancy i spørringene mot databasen ennå takk! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ah, nydelig, etter mi meining. Frisk header, og generelt fin innholdsformatering. Du mangler ein del semantikk i koda di, dòg. Dette bør du sjå nærare på. Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 la til en "litt" bedre dummytekst... skal se på semantikken når jeg kommer hjem senere i dag takk for svar! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Nydelig ja.. Du har sikkert tenkt på det, men du bør skaffe noe slags over effekt på menyen. Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 jepp, det skal jeg.. er ikke noen linker der enda :-/ Lenke til kommentar
memix Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Doctype er vel også en idê å ha? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ahh, dette her var mycket pent! Lenge siden jeg har sett noen komme med noe så lekkert her inne, tbh. Semantikken er så som så, men det er ikke såå grove feil, annet enn at header skal være <h1> og diverse andre småfeil, som at overskriftene i kolonnen til høyre er <p>, ikke <h*> Alt i alt veldig bra! Gleder meg til å se ferdig resultat =) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 La oss nå ikke bli helt frelst her, han spurte om kritikk ------ Synes siden trekker litt mot venstre. Må nesten få se hover, det synes jeg er en stor del av siden. --- Ellers er det kjempebra jobba(utenom koden) Merker at jeg har lyst å scrolle litt opp når jeg er øverst da Synes også selve overskriften var litt gjemt, måtte se etter den. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Ser du har lagt inn en svak border over tekstene dine (mellom sitat og tekst). Den ble for svak, og har ingen hensikt synes nå jeg, så bare forstyrrende ut. Men bra jobbet Edit: Ser nå at det er kun jeg som hadde på allt for sterkt lys på skjermen pga. spilling Så da synes jeg det var fint Endret 20. desember 2005 av KimS Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 syns det er litt irriterendes at så mange sider har så store headere at man må scrolle for å lese teksten under og se alle linkene.. lite brukervennlig mener nå jeg. ellers et fint design, bare litt mindre header... og en annen font. Lenke til kommentar
neb Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Kjempepent, enkelt og ryddig design! bra jobba! Kodene bør du jobbe en del mer med. -doc type -title i head - h3 i stedenfor <p> som overskrift i menyen. - Kansje litt mer linjehøyde i tekstområdet.. 145-150% ville helt klart gjordt seg. Når det gjelder brukervennelighet, må jeg si meg uenig gladsild. I 800x600 ser du headern og sitatet, no more. Men det er da ikke så veldig vannskelig å bevege på pekefinger'n eller hva? Endret 21. desember 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Kjempepent, enkelt og ryddig design! bra jobba! Kodene bør du jobbe en del mer med. -doc type -title i head - h3 i stedenfor <p> som overskrift i menyen. - Kansje litt mer linjehøyde i tekstområdet.. 145-150% ville helt klart gjordt seg. Når det gjelder brukervennelighet, må jeg si meg uenig gladsild. I 800x600 ser du headern og sitatet, no more. Men det er da ikke så veldig vannskelig å bevege på pekefinger'n eller hva? 5317429[/snapback] ikke sitatet, teksten. teksten er noe av det første man skal lese på siden og når man må scrolle for å kunne lese 4de linje, syns jeg det er lite brukervennlig. scrolling er ganske irriterendes og iallefall på en forside der man gjerne vil ha med seg teksten raskt. Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 kuttet ned headeren med 75px.. håper det hjalp.. ser mer tekst nå selv Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 fikset på den nå, validerer nå XTML Transational: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...men%2Findex.jsp Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Dustwave: Hvorfor har du valgt den doctypen? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 utseendet var veldig fint ja Frisk header. Likte designet på hvordan det var satt opp veldig godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå