RC1 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Vurderte å kjøpe en Kiss DP-558 spiller men etter å ha lest at mange har problemer med den så vurderer jeg å bygge en enkel HTPC istedet. Problemet er at jeg har en gammel tv som ikke liker pc'er spessielt godt. Har nemlig prøvd å koble pc'n til tv'n før og det fungerte dårlig, flimrete bilde, ingen farger og de gangene jeg fikk farger så var bildet grønnaktig. Finnes det noen løsning på dette? eller må jeg kjøpe meg prosjektor/lcd tv? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Du må ha RGB på TV-en for at fargene skal komme til rette. Har du to scart innganger så prøv begge (ofte bare en som har RGB). Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 I Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (MCE) er bildekvaliteten over s-video dramatisk forbedret. Om du har en TV som støtter s-video så er Media Center Edition så bra at du ikke trenger å tenke på RGB scart løsninger. Riktignok har nok kvaliteten på skjermkortets TV-ut også noe å si. F.eks. har vi testet ut et Asus Extreme N6600 Silencer som ga oss veldig bra resultater. Men selvfølgelig er det enda bedre med en TV som du kan koble til med DVI, VGA eller komponent... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 MCPC.no: Hvordan er det med mediaportal? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 I Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (MCE) er bildekvaliteten over s-video dramatisk forbedret. Om du har en TV som støtter s-video så er Media Center Edition så bra at du ikke trenger å tenke på RGB scart løsninger. Riktignok har nok kvaliteten på skjermkortets TV-ut også noe å si. F.eks. har vi testet ut et Asus Extreme N6600 Silencer som ga oss veldig bra resultater. Men selvfølgelig er det enda bedre med en TV som du kan koble til med DVI, VGA eller komponent... 5314750[/snapback] Hvordan kan de gjøre dette? s-video utgangen skal jo i utgangspunktet bare ta video som sendes til skjermen normalt, skalere den til PAL, framerate-konvertere til 50Hz og interlace. Hvis man stiller inn desktoppen til 576x720@50Hz er det sikkert beste utgangspunkt, men det kan man gjøre i XP også. Jeg stiller meg utenforstående til hvordan MCE i software kan gjøre noe med de problemene som ofte eksisterer i hardware (skarphet etc) mvh Knut Inge Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Tenkte på det samme.... Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Informasjon om at bildekvaliteten over s-video er dramatisk forbedret i MCE kommer fra Microsoft selv. Vi har desverre kun hatt tid til å teste MCE i år, men forhåpentligvis skal vi få testet annen programvare på nyåret... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Vurderte å kjøpe en Kiss DP-558 spiller men etter å ha lest at mange har problemer med den så vurderer jeg å bygge en enkel HTPC istedet.Problemet er at jeg har en gammel tv som ikke liker pc'er spessielt godt. Har nemlig prøvd å koble pc'n til tv'n før og det fungerte dårlig, flimrete bilde, ingen farger og de gangene jeg fikk farger så var bildet grønnaktig. Finnes det noen løsning på dette? eller må jeg kjøpe meg prosjektor/lcd tv? 5313715[/snapback] I januar (ubekreftet) så kommer Kiss DP-600 på markedet, kan være verdt å vente på den. Den kan man også koble eksterne harddisker til noe som er en stor fordel. Sjekk specs her: kiss DP-600 Om du vil ha projektor til pcen så er denne ganske bra for prisen. Endret 21. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Takker for alle svar Mulig jeg venter litt med htpc til jeg har skaffet meg en prosjektor eller lcd tv. nahojdat> Kiss dp-600 har vel ikke tv-tuner så vidt jeg vet... Skal sjekke ut den prosjektoren etterpå¨ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå