Doc_Chronic Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Jeg har et lite problem, jeg har et Dsl-modem (speedtouch) som er er koblet til et ip-telefon modem (42networks) som deretter er koblet til en router. Jeg skulle svært gjerne splittet opp signalet fra dsl-modemet slik at ip-telefonen sto for seg selv, helt uavhengig av routeren. Grunnen til dette er at jeg får visse problemer med åpning av porter i routeren (Linksys WRT54GX), da det ikke ser ut til å fungere når ip-telefon modemet står lengre utpå "leddet" en routeren og kødder opp det hele. Så jeg lurer på om det er mulig å gjør slik som jeg har tegnet (flott tegning?). Med en helt vanlig switch som deler ut signalet fra dsl-modemet til ip-telefonien og routeren? Takker for alle svar og forlag, har du en annet forslag til hvordan jeg kan "splitte" signalet så skrik ut! Beklager viss forklaringen min ble litt rotete... Endret 19. desember 2005 av AcIdica Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg har et lite problem, jeg har et Dsl-modem (speedtouch) som er er koblet til et ip-telefon modem (42networks) som deretter er koblet til en router. Jeg skulle svært gjerne splittet opp signalet fra dsl-modemet slik at ip-telefonen sto for seg selv, helt uavhengig av routeren. Grunnen til dette er at jeg får visse problemer med åpning av porter i routeren (Linksys WRT54GX), da det ikke ser ut til å fungere når ip-telefon modemet står lengre utpå "leddet" en routeren og kødder opp det hele. Så jeg lurer på om det er mulig å gjør slik som jeg har tegnet (flott tegning?). Med en helt vanlig switch som deler ut signalet fra dsl-modemet til ip-telefonien og routeren? Takker for alle svar og forlag, har du en annet forslag til hvordan jeg kan "splitte" signalet så skrik ut! Beklager viss forklaringen min ble litt rotete... 5313625[/snapback] Jeg vil anta at du kan legge inn en hub/switch mellom ip-telefon og router. Dette har en kompis av meg gjort. Han sier det funker. Så da funker det vel. Han har speedtouch og ip-telefon fra ngt. -Thelle- Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 hva slags iptlf har du? hvis du har telio, så har de fått nye adaptere, slik at du kan koble adapteret direkte til modemet, for så å koble til ytterligere ledd etter adapteret (i dette tilfellet routeren) Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) En mulighet er å sette DRG boksen i brige mode og bare la den stå mellom modem og router. Du får tak i boksen med 192.168.1.1 ved å koble den fra lan porten,direkte til pc.Under Wan-Wan confiuration vil du se at den står som router,sett den til brige-save-restart-restart. Dette er hvis telefonen fungerer opp mot modemet,men nettverket ikke ellers fungerer. Edit: Glem det,tror jeg misforsto spørsmålet litt. Endret 20. desember 2005 av ghbing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå