Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Splitte signalet fra modem til router og Ip-tel?

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem, jeg har et Dsl-modem (speedtouch) som er er koblet til et ip-telefon modem (42networks) som deretter er koblet til en router. Jeg skulle svært gjerne splittet opp signalet fra dsl-modemet slik at ip-telefonen sto for seg selv, helt uavhengig av routeren. Grunnen til dette er at jeg får visse problemer med åpning av porter i routeren (Linksys WRT54GX), da det ikke ser ut til å fungere når ip-telefon modemet står lengre utpå "leddet" en routeren og kødder opp det hele. Så jeg lurer på om det er mulig å gjør slik som jeg har tegnet (flott tegning?). Med en helt vanlig switch som deler ut signalet fra dsl-modemet til ip-telefonien og routeren?

Takker for alle svar og forlag, har du en annet forslag til hvordan jeg kan "splitte" signalet så skrik ut! Beklager viss forklaringen min ble litt rotete... :innocent:

post-28734-1135033823_thumb.jpg

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et lite problem, jeg har et Dsl-modem (speedtouch) som er er koblet til et ip-telefon modem (42networks) som deretter er koblet til en router. Jeg skulle svært gjerne splittet opp signalet fra dsl-modemet slik at ip-telefonen sto for seg selv, helt uavhengig av routeren. Grunnen til dette er at jeg får visse problemer med åpning av porter i routeren (Linksys WRT54GX), da det ikke ser ut til å fungere når ip-telefon modemet står lengre utpå "leddet" en routeren og kødder opp det hele. Så jeg lurer på om det er mulig å gjør slik som jeg har tegnet (flott tegning?). Med en helt vanlig switch som deler ut signalet fra dsl-modemet til ip-telefonien og routeren?

Takker for alle svar og forlag, har du en annet forslag til hvordan jeg kan "splitte" signalet så skrik ut! Beklager viss forklaringen min ble litt rotete... :innocent:

5313625[/snapback]

Jeg vil anta at du kan legge inn en hub/switch mellom ip-telefon og router. Dette har en kompis av meg gjort. Han sier det funker. Så da funker det vel. Han har speedtouch og ip-telefon fra ngt.

-Thelle-

Lenke til kommentar

En mulighet er å sette DRG boksen i brige mode og bare la den stå mellom

modem og router.

Du får tak i boksen med 192.168.1.1 ved å koble den fra lan porten,direkte

til pc.Under Wan-Wan confiuration vil du se at den står som router,sett den

til brige-save-restart-restart.

Dette er hvis telefonen fungerer opp mot modemet,men nettverket ikke

ellers fungerer.

Edit: Glem det,tror jeg misforsto spørsmålet litt.

Endret av ghbing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...