Tafsen Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Eg husker det var ein enkel kommando som gjorde at eg kom inn og fikk gitt tilgang for folk å koble til pc'n via bla ssh og brannmur. Nokon som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Kan helt sikkert hjelpe deg visst du formulerer spørsmålet ditt litt bedre. Hva er det du vil egentlig? Åpne noe i brannmuren? Ligge til brukere slik at de kan kople seg opp mot maskinen? Endre rettigheter på brukere? edit: leste overskriften nå.. er det kanskje iptables du mener? For å åpne for ssh er det bare å: iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -j ACCEPT Endret 20. desember 2005 av Lassie Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Det var ikkje iptables eg meiner, men det kan godt hende det fungerer. Det eg snakker om var eit enkelt ord som eg skreiv inn også dukka det opp ein blå bg med forskjellig alternativer eg kunne huke av... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ligger ikke det i menyene i Fedora? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 aahh.. Kanskje det er setup du mener? Nå er det noen år siden jeg brukte fedora, men mener du setter opp slike ting i setup. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Gløymte vel å sei at eg ikkje har GUI... er en server det er snakk om. Og det var ikkje setup eg tenkte på... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 system-config-securitylevel eller noe slikt.. prøv med tab-completion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå