chma Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Leter etter ett lite portalsystem med følgende muligheter: -Nyhet/blog(med "wordlook", enkelt å sette inn bilder(laste opp, hente fra galleri, resize dem osv)) -bildegalleri som kan hente bilder fra mappe, ikke bare legge til ett og ett da jeg kommer til å legge ut masse bilder. -"video" galleri med mulighet for enten å se i nettlesern eller laste ned og mulighet til å skrive kommentarer -gjestebok Pr. idag ligger domenet hos webonet, windows server med følgende specs: IIS 6.0 ( Internet Information Server 6.0) ASP.NET (.aspx) (ikke asp 2.0 enda) ASP (.asp) Microsoft Access database My SQL 4.0 FTP (Microsoft) Frontpage server extensions CDOSYS mail komponent Persists ASPEmail Persists ASPUpload SA-FileUP Statistikk (Smarter stats) HELM Kontroll panel SSL (Secure Socket Layer) SSI (Server Side Include) CGI-BIN ODBC DSN Dotnetnuke har jeg prøvd å instalere, men har enda tilgode å få det til å fungere.. Drupal var rett og slett rotete... Bør ikke være for vansklig å sette opp og enkelt å bruke da ikke bare er jeg som skal bruke det. Ellers hadde det vært en fordel om det lot seg gjøre å velge språk på websiden for besøkende, norsk/engelsk. En mulighet er å flytte domenet over på linux som vil gi følgende specs: Apache 1.3.33 PHP 4.3.9 PHPmyadmin MySQL 4.0.22 GD (Ver: 2.0.15) Mcrypt (Ver: 2.5.7) Openssl Support Zlib Image Magick Frontpage server extensions FTP (PureFTPD) Pear Besøks statistikk (AWstats) Trenger tips og erfaringer med ikke altfor kompliserte cms systemer som kan kjøre på en av de to platformer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå