Wickedlike Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Åssen kan man stille opp rpm på cu vifta? Har AMD Athlon 2,2 3000+ cpu men vet ikke åssen vifte jeg har da..... Men det har ikke noe å si? eller? CPU ligger på 50-60 grader og vifra går på 1800rpm må ha mere speed! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hvis du ikke har gjort noe spesielt i Windows, BIOS, eller at CPU viften har temperatur regulering (meget høy vil jeg da si), så går CPU viften for fullt. Du kan f.eks bruke SpeedFAN til å regulere hastigheten på en vifte som er tilkoblet hovedkortet. Finnes også programmer fra hovedkort produsentene som kan gjøre dette. Spørs hvilket merke du har etc. Er viften BOXED? (Altså, du fikk med kjøleren når du kjøpte CPU'en) Brukte du da evt. den pastaen som fulgte med, eller smurte du på pasta selv? Har du noen kabinettvifter? Har du rensket kjøleribben til CPU'en for støv? Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 er ikke min pc, Men den er kjøpt fra elkjøp, packard bell, det er vel bare en cpu vifte ville jeg tro, men temp før har ligget på 30-40 grader, det er nå i den siste at den har blitt varm, har ikke lagt merke til hastigheten før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå