Gå til innhold

Først et defekt x1300pro kort, så et x1600xt kort


Goodall

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at ett HK med integrert Nvidia ikke er ett godt utgangspunkt for ett "discrete" skjermkort basert på ATI chip..

Har trådstarter klart å fjerne alt av integrerte skjermkort drivere (dersom mulig på ett slikt HK)?

5374528[/snapback]

 

Regner med det siden jeg t.o.m har formatert, i bios kan jeg ikke disable det intergrerte annet enn å sette den på auto. Men om det er noen andre fikse innstilninger i bios jeg kan leke med så kom med de ;) Tror jeg snart har prøvd alt rart i bios også av alle mulige kombinasjoner tror jeg. Biosen har ikke det mest ekstreme av innstilninger da!

 

edit: Har nå innstalert omega 5.12 driverne så jeg får teste i morgen om det har noen effekt.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har samme hk som deg og bruker ett 6800 kort.

Har ikke hatt noe problemer what so ever  :thumbup:

 

Kanskje du bør prøve et nvidia kort ?

Har du foresten oppdatert/flashet bios til siste revisjon ?

(tror det er 0506)

5375803[/snapback]

 

Hadde jeg bare hatt et nvidia kort så ;) Ja jeg har den siste biosen. Skal i løpet av kvelden teste de nå innstalerte omega driverne

Lenke til kommentar

I går kveld fikk jeg testet litt med omega driverne. Da gikk forsovet ting en god

del bedere. F.eks frøs ikke spillene lengre selvom jeg hadde lydkortet i,

men det kom artifacts i spillene det gjorde, men ikke så mye som med ati

sine egene drivere.

 

Men da jeg skulle teste tv ut saken, da ble det slutt på moroa. For hvis

jeg dro ut f.eks nettverks kabelen, eller usb kabelen til musa, eller donket

litt i bordet, ble bildet på tv'n svart. Og det minnet meg nesten om de

problemer jeg hadde fra starten med mitt x1300pro kort, at bildet var svart altså. Men da trengte jeg ikke å røre kabler for at det skulle bli svart, og det var på skjerm utgangene analog og digitalt.

 

Så tv ut er jo så ustabil så det halve kunne vært nok, først tenkte jeg at s-video kablene hadde fått seg en trøkk eller no, men det viste seg da at den var like fin. Må jo være noe ekstreme forstyrelser på kortet eller et annet sted i pc'n som skaper slikt? For å si det sånn, når man må røre på nettverkskabel eller muskabel for å få bildet på tv'n da er det noe seriøst galt et eller annet sted. Disse er jo litt unna skjermkortet.

 

Livet er herlig :w00t: NOT :cry:

 

Takker for hjelpen så langt, nå har jeg spurt etter returnummer så jeg får sendt kortet tilbake. Har liksom ikke det store og teste med her, så krysser jeg fingra for at butikken opplever det samma.

 

Så dette blir vel siste post på en stund om ikke det skulle komme noen med et super duper forslag som jeg har muligheten for å prøve, før jeg sender kortet tilbake.

 

edit:

Du har et onboard nvidia 6150 kort som gir deg ca. 1300 i 3dmark03 da  :D

5377763[/snapback]

Fikk 120 poeng eller no i 3dmark 05 med onboard kortet :dribble: Endret av Goodall
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I dag fikk jeg et nytt x1600xt kort, selvfølgelig ville jeg ikke ha Gecube mer og fikk meg et Sapphire i steden.

 

Første forskjellen: dette hadde gddr3 minne vs. ddr2 på Gecube

 

Andre forskjellen: dette ga meg 1000 poeng mer i 3d mark05 vs Gecube sin utgave. JA, FAKTISK 1000 poeng :ohmy:

 

Tredje og VIKTIGSTE forskjell, nå går spillene som en drøm, ingen artifacts, ingen rare lyd problemer i gta san andreas.

 

Fjerde forskjell: Nå kan jeg se film på tv'n via pc'n uten masse tull

 

Nå går det bare SMOOTH og ting er vakkert.

 

ENDELIG :w00t:

 

Anbefaler Sapphire fremfor Gecube når som helst etter dette.

 

Så da endte alt bra til slutt, fikk t.o.m 6 super gode drops med også.

 

Takk til alle som prøvde og hjelpe.

 

Nå blir det endelig litt spilling igjen :w00t:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Bra det ordnet seg da!

 

Skulle butikken teste kortene du har returnert ?

5528675[/snapback]

 

Ja de har testet begge kortene, eller det vil si det første tror jeg neppe var noe å teste, for der kom nytt kort fort. Kom jo ikke bilde fra det kortet.

 

Det siste kortet skulle de teste på forskjellige hovedkort o.s.v, da jeg sa at jeg hadde ikke mulighet til det. Og siden de har hatt det en GOD stund går jeg utifra at de har testet det i alle mulige varianter.

 

Og i og med at de kalte det nye erstatnigskort og ikke har tatt seg betalt for noe som helst går jeg utifra at kortet jeg sendte tilbake ikke var noe bra opplevelse for butikken heller ;)

 

Men samma for meg, for nå sitter jeg med et kort som ikke bare er bedere, men et som virker. Har riktig nok ikke testet lenge, men siden feilene poppet så fort frem før så tyder dette veldig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjempebra at det ordnet seg.. og at du faktisk fikk et meget bra kort til slutt.. (ref. score i 3DMark05/06). :thumbup:

Takk for at du fulgte opp med resultat av saken din.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

WOW, dette kortet hadde t.o.m en overraskelse til på lur. Fikk helt bakoversveis jeg da jeg fyrte opp ATITool og jeg fikk se tempratur på gpu. :woot:

 

Det støttet IKKE Gecube kortet for å si det sånn.

 

En annen ting, med gecube kortet var det masse gule små firkanter i den 3d saken, nå var det INGEN

 

Temp på kortet ligger på ca.55 grader

 

Dette kortet tror jeg at jeg kommer til å bli veldig glad i :love:

 

Har slengt inn 3dmark resultatene i 05 og 06 tråden, men legger de her også ;) (Ati 6.1 driverene) (Gecube kortet ble testet med 5.13)

 

Gecube kortet - 4100 poeng i 3dmark 05 (x1600xt) :thumbdown:

Sapphire kortet - 5067 poeng i 3dmark 05 (x1600xt) :thumbup:

Sapphire kortet - 2139 poeng i 3dmark 06 (x1600xt)

 

Kan hende at poengene hadde blitt bittelitt høyere med ny innstalert windows, nå har jeg sikkert noen rester fra omega driverne jeg prøvd + at nvidia driverene til onboard grafikken er innstalert og litt annet søppel :p

 

Nå har jeg testet et par spill i et par timer og ser ingen problemer så langt, med andre ord: NÅ ble det fart i sakene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...