Slip Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 I dag begynte maskinen og oppføre seg litt snodig. Etter flere dager forskning på hvorfor skjermkortet går varmt, ble det i dag mer kluss. 1. Jeg starter opp - CPU har feil fart. Går inn i BIOS og velger riktig. 2. Save and Exit 3. Maskinen restarter ikke.. Dette gjør altså at jeg ikke får startet på nytt med instillingene.. og jeg må kutte strømmen for og starte maskinen. Da er jo alt som før igjen.. feil fart..! I tillegg så ble det i dag slik at hvis jeg slår på bryteren på PSU (I/0), så starter maskinen.. trenger ikke trykke på Power knappen i front.. Hvorfor? Maskinen kan restarte uten problemer så lenge jeg er i Windows først.. skjønner ingenting nå nei.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Har du prøvd clear CMOS? Lenke til kommentar
Slip Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Har poppet ut batteriet noen ganger.. holder det? Ikke vært på CMOS jumperne og gjort noe Endret 20. desember 2005 av Slip Lenke til kommentar
Slip Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Nå får jeg valgt slik at f.eks.. jeg setter opp hastigheten eller noe på RAM i bios.. og restarter.. selv om den kutter strømmen husker den disse instillingene.. men ikke cpu.. ! Forbanner meg på det her :/ Noen ganger funker det og trykke "reset" knappen på boxen.. da restarter den.. men de gangene det funker kommer jeg maks opp til xp2800+ ... (jeg har 3000+) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Det er godt nok clear CMOS med å ta ut batteriet. Har du prøvd ny BIOS? Lenke til kommentar
Slip Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Neeei, men jeg har ikke den eldste, og det har jo da fungert feilfritt lenge.. skjedde nå plutselig :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå