j_hammer Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Hei. Har noen spørsmål ang kjølevifter og støy. Har et Antec Sonata II Miditower, m/450W Strømforsyning med AMD 64-3700+, og Sapphire Radeon 800XL. Har byttet ut den medfølgende viften til Skjermkortet til en Arctic Cooling VGA Silencer ATI 5 Et "problem" der er at det ikke fulgte med pasta i boksen, men det var en grå pastasak fast på selve viften, gjemt bak et plastdeksel.. I instruksjonen som fulgte med sto det at jeg skulle legge på et godt lag, og gjerne litt ekstra rundt Gpu. Er det dumt at jeg ikke har ekstra pasta, eller holder det med det grå greiene som ligger der i utgangspunktet?? Sak nr to: Burde jeg byttet den viften som fulgte med i "boksen" til prosessoren?? bråker denne mye? Har ikke prøvd denne enda, men den vifta jeg hadde før (også "boxed") bråkte mye. Eller skal jeg satse på å bytte strømforskyning, tror jo liksom at strømforskyningen som fulgte med antec sonata II kabinettet skulle være veldig stillegående siden det er det somer halve ponget med kabinettet.... Håper dere har noen vettuge svar MVH Jørgen Hammer Endret 19. desember 2005 av j_hammer Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Pastaen som fulgte med kjøleren er vell son bobb bobb. Den hjelper, men jeg foretrekker Arktict Silver 5. Når det gjelder støynivået på Boxed viften på prosessoren din er det uten tvil den som lager lyd. Jeg har en 3500+ med boxed vifte, og hålder på å bli gal! Den kjøler nesten like bra som Zalman 7700 CU, når begge viftene sammenlignes på maks hastighet. Men Boxedviften går da på 4800 RPM, som ikke er særlig stille. Jeg skall snart bytte ut min vifte med Thermaltake Big Typoon. Når det er snakk om støy er det som sagt mes sansynlig at det er Boxedviften på prosessoren din som kommer til å sørge for mest støy. Men også standare vifte på skjermkortene bråker mye i krevende spill. Det er veldig varrierende fra strømmforsyning til strømmforsyning hvilken som bråker og ikke bråker. Noen bråker betydelig mye mer enn andre. Du må nesten bare se ann og vurdere selv kompis Lenke til kommentar
j_hammer Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 får vel sette det hele opp, og høre litt.. får vurdere en ny vifte på CPU... Men det er OK å sette sammen Skjermkortet og den nye kjølern uten noe "additional" kjølepasta?? Lenke til kommentar
TheBobbo Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Kan du ikke stekk å kjøp litt pasta.... ideel har trur æ? Lenke til kommentar
j_hammer Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Fikk Hovedkortet i posten i dag.. Måtte selvfølgelig på jobb.. kjedelig. Får vente til i morgen med å sette ihopen saligheten.. Gleder meg som en unge.. Skal høre litt på vifta til professorn, er den for ille bestiller jeg ny. Bjørn otto; får dra ned å fikse meg noe på ideel da, kanskje binders har?? Du må komme oppom en dag.. bli litt misunnelig. Kan du laste ned noe greier for meg? sender deg en epostel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå