elf_man Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja, da sitter jeg her med splitter nytt Asrock 939DUAL-SATAII, en Athlon 3500+, og et XFX Geforce 6800XT. Alt gikk kjempefint med byttet fra mitt gamle MSI Delta-FSR med en XP3000+, helt frem til jeg skulle installere forceware.. For uansett hvordan jeg installerer driver (gjennom prog eller enhetsbehandling), så får jeg en lock-up rett før installasjonen er ferdig. Nærmere bestemt etter andre gangs "blinking" (når skjermen går sort for å teste modus). Og etter dette låser maskinen seg helt (eller den rebooter av seg selv etter 1 min ca). Har noen opplevd det samme? Prøvde å søke på forumet, men traff ingenting som omhandler akkurat dette. Kanskje jeg ikke søker rett? Jeg har et Silentium T1 m/orig strømforsyning, så det skulle ikke være noe strøm-problem (350W, god kvalitet). Hadde forøvrig ingen problemer når jeg kjørte med xp3000+ (socket A). Kan det ha noe med at dette er et dual kort (både PCIE og AGP), eller er det noe annet jeg gjør galt? AGP driver er selvfølgelig lastet ned fra Asrock sine sider, og installert en multitude av ganger. Alt av windows update er kjørt. Håper på positiv og snarlig hjelp. Simen Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Avinstalere Agp driveren og skjermkort driveren. Innstalere så bare skjermkortdriveren. Edit: Sjekk forøvrig biosinnstillinger for AGP/PCIe Endret 19. desember 2005 av Vetlite Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Tusen takk! Dette gjorde susen! Nå må jeg også legge til at jeg måtte inn i sikkermodus etter å ha fjernet agp drivere, da dette ga BOD under oppstart. Men nå funker det, har tom. installert lydkortet nå. Simen Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Avinstalere Agp driveren og skjermkort driveren. Innstalere så bare skjermkortdriveren. Edit: Sjekk forøvrig biosinnstillinger for AGP/PCIe 5312724[/snapback] Btw, nå har jeg ingen AGP-akselerasjon, dvs. crappy performance. Tips? :/ Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Tja kan jo prøve å innstalere Agp driveren over det du har innstalert, ta en omstart og se. Hvis ting ikke er som det skal, prøv å bare oppdatere/reparere skjermkortdriveren.(med agp driveren inne). Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Tja kan jo prøve å innstalere Agp driveren over det du har innstalert, ta en omstart og se.Hvis ting ikke er som det skal, prøv å bare oppdatere/reparere skjermkortdriveren.(med agp driveren inne). 5316058[/snapback] Har prøvd dette, med mange forskjellige agp-/skjermkort driver-kombinasjoner, men intet funker. Har nå bestilt meg et ASRock 939A8X-M som kommer i morgen, dette er et rent AGP/PCI kort, så da slipper jeg problematikken som er på 939 dual sata kortet. Takker for alle innspill uansett, men kortet jeg har nå blir liggende til jeg får meg PCIE skjermkort Simen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå