Gå til innhold

D500'n er ødelagt! hvor kan jeg få hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ca. 6-10 mnd. siden en samsung d500 på elkjøp. den er nå ødelagt, tror det er skjermen fordi den lyser ikke og det er en skjev svart "strek" over. også tastene på den delen av telefonen der skjermen er virker heller ikke. Hvor kan jeg få hjelp og hvor mye vil det koste, eller kan jeg evt. få en ny eller gratis rep?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte for ca. 6-10 mnd. siden en samsung d500 på elkjøp. den er nå ødelagt, tror det er skjermen fordi den lyser ikke og det er en skjev svart "strek" over. også tastene på den delen av telefonen der skjermen er virker heller ikke. Hvor kan jeg få hjelp og hvor mye vil det koste, eller kan jeg evt. få en ny eller gratis rep?

5312613[/snapback]

Med mindre du ikke har skylda så gir du bare mobilen til Elkjøp. De sender den inn, og fikser det. Det er nok mest sannsynlig en garantisak. Hvis ikke så får du beskjed fra Elkjøp. Da kan det hende du må betale 500 kr for å ha sendt den inn og for at de har sett på den :( Hadde ødelagt display på SE K500 min ( ødela kontakten mellom hovedkortet og skjermen. Skjermen er ubrukelig likeså hovedkortet. Noen som veit om det går ann å fikse :hmm: ) Men uansett. Det er nok en garantisak. Du har jo ett år + 5 år reklamasjonsrett ( tar jeg feil nå?)

Lenke til kommentar

Om både skjermen har fått tegn på trykk/støt utenfra, samt at tastaturet ikke fungerer så er det ikke helt sannsynlig at dette er en produksjonsfeil.

Hvordan oppsto skaden?

Denne tråden er uansett feilpostet, da du lurer på ting smo har med forhandlere og verksteder og gjøre. Flyttes dit fra åpen diskusjon om mobil, vær vennlig å les dette for å hindre at du feilposter igjen.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=481821

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Det er nok en garantisak. Du har jo ett år + 5 år reklamasjonsrett ( tar jeg feil nå?)

5312692[/snapback]

For det første, skjønner jeg ikke hvordan du kan si at dette nok er en garantisak. Det høres for meg ut som en trykk/slagskade... Men uten bilder eller bedre beskrivelse blir det vanskelig å vite.

Det er IKKE 1 år + 5 år reklamasjonsrett. Det er 1 års garanti på telefonen fra produsenten. I tillegg er det 2 eller 5 års reklamasjonsrett, men disse kommer ikke i tillegg til det ene året med garanti. Både garanti og reklamasjonsrett starter fra kjøpsdatoen.

Om det er 2 eller 5 år har vi ingen rettskraftig dom på sist jeg sjekket, så her blir det opp til den enkelte produsent å definere hva de synes er riktig... Ingen har vel tatt dette gjennom rettssystemet ennå.

-snubbel

Lenke til kommentar
Det er IKKE 1 år + 5 år reklamasjonsrett. Det er 1 års garanti på telefonen fra produsenten.

-snubbel

5312982[/snapback]

Jeg kan legge til at 1 års garanti gjelder Samsung, Nokia og Sony Ericsson har 2 år på mobiler solgt i dag.

Det er en rettskratig dom på mer enn 2 års reklamasjonsrett fra FTU siden Nokia ikke ville anke dommen. Men det gjelder ikke nødvendigvis for alle andre mobiler. Alle mobiler er ikke laget for å vare like lenge og tåle like mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...