oceansoul Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Installerte desverre et windows xp program som fugte med en tidligere stasjonær pc på min nybygde pc. Før jeg fikk tak i et nytt operativsystem var allerede fristen for å registrere windows ute,og jeg kommer ikke lenger inn i windows. Hver gang jeg starter pcen kommer det opp et vindu hvor jeg blir spurt om å aktivere windows,svarer jeg nei har jeg kun muligheten til å logge meg ut. Hovedproblemet er at jeg får ikke innstallert mitt nyinnkjøpte operativsystem(xp).først ville ikke cden loade derfor gikk jeg inn i biosen og valgte boot from cd. Etter at det var gjort startet jeg på nytt og fikk windows innstallasjonsmeny,men når jeg trykker enter står det følgende: "setup did not find any harddisk drives installed on your computer. setup cannot continue" Jeg kan heller ikke finne noe info om hardiskene(to 300 GB seagate kjøres i raid 0)i biosmenyen. Hva kan problemet være? før windows låste seg virket alt som det skulle. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Hmm, var det Sata mon tro? Innstallert drivere til den? Om ikke så gjør det! Skaff de på en diskett hos en kompis eller lignende! Enkelte Sata porter gjør det slik at en Sata disk blir gjennkjent som om den er IDE, men jeg har ikke så godt greie på slikt så jeg husker ikke helt! Tror det var satakontakt nr 2 på hovedkortet mitt - ASUS K8N-e... Lenke til kommentar
oceansoul Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Det er Sata. Er det mulig å legge til drivere uten Windows? Isåfall hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Det er Sata.Er det mulig å legge til drivere uten Windows? Isåfall hvordan gjør man det? 5312703[/snapback] F2 i oppstarten av installen. "legg til 3 parts drivere, sata etc.." tror jeg det heter Lenke til kommentar
oceansoul Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Trenger man en spesiell type diskett?, eller går det med en vanlig diskett? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Vanlig. (og så legger vi på noen tegn på grunn av den idiotiske 14tegns reglen her på forumet!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå