tHaZ Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 jeg prøver å lage en batch fil som skal kjøres hvert 5. min som sjekker om maskinen er på nettet..hvis ikke, så utfører den en del kommandoer. Men det funker altså ikke helt. den utfører kommandoene uansett..noen som kan fortelle meg hva jeg gjør galt? Dette er koden jeg har @echo off cls ping 192.168.0.1 | find "Angitt mål er ugyldig." > if errorlevel 1 goto fantikke goto fant :fantikke arp -d * nbtstat -R ipconfig /flushdns nbtstat -RR ipconfig /registerdns echo - Oppkobling Reparert - goto end :fant echo - Du er allerede på nett - goto end :end tanken min er altså at hvis ping replyen er "Angitt mål er ugyldig.", så går den til ":fantikke" ...hvis ikke så går den til ":fant" Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Jeg testet nå, og fikk det til ved å sende output fra ping til en midlertidig .txt-fil (ping IP > ping.txt), og deretter kjøre find og errorlevel på denne fila. Kanskje ikke det svaret du var ute etter, men det funker. Endret 19. desember 2005 av Rikky Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 det fikk meg på en måte et skritt nærmere i hvert fall. så takk,hehe startet fra scratch igjen og jeg klarte det til slutt med denne koden (for de som lurer): @echo off cls :start ping -n 1 -w 1 192.168.0.1 | find "Svar" > nul if not errorlevel 1 goto ikke_fiks if errorlevel 1 goto fiks goto end :fiks arp -d * nbtstat -R ipconfig /flushdns nbtstat -RR ipconfig /registerdns cls echo. Oppkobling Reparert goto end :ikke_fiks cls echo. Du er allerede på nett goto end :end Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå