Opdal Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Er det mulig å stille bredden på bakgrunnsfargen i css? I såfall, hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Bredden på bakgrunnsfargen? Kan du forklare litt nærmere hva du mener med det? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Om man setter bakgrunnsfarge på eit element i CSS, vil bakgrunnsfargen dekke bredda og høgda til elementet. Lenke til kommentar
Opdal Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Kan du være så snill å forklare hvordan man gjør det, evt. gi meg en url til en side hvor det er forklart? Er ganske grønn når det gjelder hjemmesider... Lenke til kommentar
Opdal Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Har vært der og lest en del, men kan ikke huske å ha lest om elementer.. Bør jeg lese mer om div, span og classes for å forstå hvordan jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
gather Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Har vært der og lest en del, men kan ikke huske å ha lest om elementer.. Bør jeg lese mer om div, span og classes for å forstå hvordan jeg skal gjøre det? 5313433[/snapback] en div er vel et element?! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 <div style="background: red; width: 10px; height: 10px"></div> en rød firkant på 10x10, værre er det ikke. Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 du kan løse dette ved å lage to "layers" (<div></div>) som Orsus påpekte, sett den ene til bakgrunnsfarge og en lavere z-index en layeren foran.. Dermed kan du posisjonere layerene oppå hverandre og få den effekten du snakker om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå