Gå til innhold

Får ikke usb-enheter til å funke i XP

Makky

Anbefalte innlegg

Har et irriterende problem med en HP bærbar.

Den er nettopp installert, og alle drivere o.l. er installert.

Det er Xp med sp2.

Problemet mitt er er at når jeg tilkobler et digitalt kamera (casio), minnepinne eller f.eks en mp3 spiller så skjer det ingenting.

Det skjer noe, og det er at det popper opp vindu om "ny maskinvare er funnet" osv, og den installerer. Men så etter at "maskinvaren er installert..." kommer opp skjer det ingen ting. Jeg får ikke opp tilgangen til tingene i "Min datamaskin" slik det skal.

Hvis jeg kobler alle disse tre tingene på en annen bærbar eller stasjonær, begge med xp sp2, skjer det samme bare at etter beskjeden om at den er installert, kommer det et vindu automatisk opp med innholdet og det dukker opp et ikon i "Min datamaskin".

Bruker også en usb mus, og denne fungerer utmerket, det er bare de "tyngre" enhetene som sliter.

Ettersom windows detekterer noe på portene kan det ikke være selve usb-porten, og jeg har prøvd alle enhetene på alle portene.

Har også prøvd å avinstallere USB i "device manager", og så la windows installere dette på nytt, men det samme resultatet kommer.

Er det noen som har noen glupe tips om hva mer som kan prøves?

Hvis det trengs noe mer info, så spør i vei.

Takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og du er sikker på at de ikke dukker opp som en ny stasjonsbokstav i filutforskeren?

Har vært borti noe lignende men da fant jeg MP3 spillern som en flyttbar disk FØRST etter at jeg utvidet min datamaskin i filutforskeren.

5314433[/snapback]

Jepp jeg er sikker.

Kan den usb-driveren brukes selv om man ikke har adaptec kontroller?

Lenke til kommentar

Maskinen vil ikke ta imot den driveren.

Velger valget "Dont search. I will choose the driver to install."

Velger "have disk" og blar meg fram til der driveren er plassert. Men får denne meldingen når jeg velger den:

"The specified location does not contain information about your hardware."

Noen flere som har noen tips?

Lenke til kommentar

Fikk løst det.

Jeg har satt opp nettverksstasjoner, og de har stasjonsbokstav etter dvd-romen...

Tydeligvis er USB veldig kresen og _MÅ_ ha stasjonsbokstaven etter siste hd eller f.eks dvd-rom :p

Dårlig av windows at det opprettes en så stor feil pga en bagatell :(

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...