r0nin Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Finnes det noe program som kan sende en melding til alle ip`er i en spesifisert ip-array? Jeg tenker på noe som ligner net send, men som tar wildcards slik at man kan sende til alle noder bak en firewall. Jeg tror det eksisterer noe lignende for novell, men er usikker på windows 2000/9X. Evt. finnes det noe funksjonalitet i Active Directory som tar seg av det samme? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 13:06, r0nin skrev:Finnes det noe program som kan sende en melding til alle ip`er i en spesifisert ip-array? Jeg tenker på noe som ligner net send, men som tar wildcards slik at man kan sende til alle noder bak en firewall.Jeg tror det eksisterer noe lignende for novell, men er usikker på windows 2000/9X. Evt. finnes det noe funksjonalitet i Active Directory som tar seg av det samme? Tror det skal gå med net send * "Beskjed" Testa det i AD-domenet mitt, og det funker :smile: Når det gjelder AD tror jeg du må ha en Exchange server som er integrert i AD for å få sendt melding(mail) til personer _________________ "I am so smart, I am so smart! S-M-R-T, I mean, S-M-A-R-T!" Homer J. Simpson [ Denne Melding var redigert av: Spirograf på 2002-09-05 13:34 ] Lenke til kommentar
r0nin Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Sende mail via AD er ikke en mulighet. Litt av poenget er nemlig at jeg skal kunne sende beskjed når mailsystemet er utilgjengelig. Har fundert litt på å lage meg et program selv som sender udp pakker til ipadresser i et internt nettverk. f.eks 10.1.4.*, 10.2.*.254 o.s.v med mulighet for å lage grupper av mottakere. Har egentlig litt håp om at noe slikt finnes fra før, så jeg håper på svar. (gjerne linux programmer) Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Åpne opp et cmd vindu og skriv net send. Der kan du sende til bestemte brukere i et domene. Tungvindt, ja, men det funker :smile: Lenke til kommentar
r0nin Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 veldig tungvindt når det er snakk om ca. 50 adresser. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Du kan jo søke på Altavista etter netsend eller net send. Jeg fant i hvertfall noen program som gjør at du kan sende beskjed til flere samtidig, som IKKE er integrert i Windows. :smile: Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Det er fullt mulig å sende en beskjed via "net send" til en hel gruppe på nettverket. EKS: net send gruppe1 Dette er en beskjed ...vil poppe opp på skjermen til alle som tilhører gruppe1. Lenke til kommentar
r0nin Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 net send: problemet er brukere som har win9x andre program: problemet er at det må innstalleres på alle maskiner. Har kikket litt rundt og det viser seg at AD har en Instant Messaging funksjon. Dette er sannsynligvis det løsningen som passer best for mitt vedkommende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå