LowBalls Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Hei! jeg skal gå til innkjøp av viftestyring, og da lurte jeg på om noen har noen anbefalinger og komme med? dette er kabinette: X-Gear Xyclops max pris er 400-450kr med frakt og til slutt et lite n00b question: kan man bruke alle slags viftestyringer til alle kabinett? eller kommer det ann på viftene som er i kabinette ps: vil helst ha med lcd display på viftstyringa ser så kult ut Endret 19. desember 2005 av alex91 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 bruker aerogate III selv (med LCD-display)...finnes i prisguiden... jau, alle vifter kan brukes, men du må muligens ha overgang...aerogate III krever "vanlig" 3-pins koblinger...men, bruker selv en overgang til 4 (2)-pins molex kontakt... Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) bruker aerogate III selv (med LCD-display)...finnes i prisguiden... jau, alle vifter kan brukes, men du må muligens ha overgang...aerogate III krever "vanlig" 3-pins koblinger...men, bruker selv en overgang til 4 (2)-pins molex kontakt... 5312134[/snapback] jeg så på det i sta så kult ut det men kan det styre alle viftene mine? jeg har de tre på kabinette + skjermkort + cpu. denne viftestyringa settes inn sammen med der dvd-brenner'n står 5.4" elns? og vil dette gjøre at data'n ikke bråker så mye? den bråker no inn i helvete's mye takk for svar så langt EDIT: hva vil lcd displaye vise for'no? EDIT 2: er 3 pins standard? eller må jeg kjøpe noe ekstr kabler for dette? Vet dette n00be spm, men vis man ikke spør, lærere man heller ikke Endret 19. desember 2005 av alex91 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Det er fire kanaler på viftestyringen. Jeg bruker de til å styre fem vifter. Dvs. at to av de er seriekoblet. (justerer jeg den ene justeres også den andre). skjermkortet mitt har en liten to-pins-kabel som jeg ikke har koblet til. (det er stille nok uansett). Jeg har ikke sett overgang fra en slik kabel, men det finnes sikkert. skal stå i samme spor som en cd-rom ja! om det er viftene dine som bråker, så vil det nok hjelpe å justere viftene ned ja! (hjalp veldig bra hos meg)...men, du må f.eks. ikke skru cpu-viften ned for mye om det fører til for høy temp! lcd-displayet viser viftehastighet (på de viftene som oppgir dette) og temperatur (det følger med fire temperatursensorer)... 3 pins er standard ja! Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) ok! dette her har hjelpet meg mye! takk! jeg går nok for denne viftestyringen ja men kan du forklare åssen du seriekobla to vifter? er det da lurt og kanskje seriekoble de to bakerste viftene for.eks? takk for all hjelp EDIT: forresten er det no forskjell på Aerogate || og aerogate |||? jeg syns || ser bedre ut, og større lcd Endret 19. desember 2005 av alex91 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Utseendet er største forskjellen...i tillegg kan 3'eren slå viftene helt av, mens 2'eren bare kan skru de ned et stykke... hovedgrunnen til at jeg valgte 3'eren var fordi jeg var redd 2'eren ville hindre meg å lukke døren på kabinettet mitt... seriekoble gjorde jeg ved koble den ene vifteledningen inn på den andre...(med molex-kontaker)...det er vel ikke like enkelt på vanlige 3-pins-kontakter så sant du ikke har en y-kabel ellerno sånt! Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 ok, da går jeg får nr3, jeg bare lakker den svart får håpe jeg får til det med seriekoblinga da uansett, takk for hjelpen Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 lakke den sort? den kommer i sort! (jeg har den i sort ihverfall) Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) men på bilde er det jo hvit? glem det, jeg ser at den selges i sort til 395kr Endret 19. desember 2005 av alex91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå