Nauz Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Hei, nå er det snart jul og jeg skal bestille meg skjerm nå straks, det skal være en 19 tommer lcd skjerm som skal brukes til blant annet gaming, og prisen skal ikke overstige 3500kr. etter å ha lest noen tester, anbefalinger osv så er jeg fortsatt i tvil.. så, valget står mellom Samsung Syncmaster 930BF og Viewsonic VX924... vilken av disse skjermene er "best" rett og slett? ser samsungen har høydejsutering noe som viewsonicen ikke har, hvor viktig er egentlig det? og hvordan er skjermen"stil inn som standar?".. Endret 19. desember 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
thomasb89 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Hei, nå er det snart jul og jeg skal bestille meg skjerm nå straks, det skal være en 19 tommer lcd skjerm som skal brukes til blant annet gaming, og prisen skal ikke overstige 3500kr. etter å ha lest noen tester, anbefalinger osv så er jeg fortsatt i tvil.. så, valget står mellom Samsung Syncmaster 930BF og Viewsonic VX924... vilken av disse skjermene er "best" rett og slett? ser samsungen har høydejsutering noe som viewsonicen ikke har, hvor viktig er egentlig det? og hvordan er skjermen"stil inn som standar?".. 5311816[/snapback] jeg og skal ha ny skjerm og klarer ikke bestemme meg Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 har på en måte litt"dragning" mot viewsonicen, hørte en gang at viewsonic hadde litt bedre farger en samsungen.. men dette er jeg ikke 100% sikker på! viewsonic en har riktig nok også 1 ms mindre, men det er vel ikke noe man merker! men samsungen har da høyde justering noe som viewsonic en ikke har. så det er ikke lett Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg har ikke prøvd Viewsonicen, så jeg har ikke noen sammenlignings grunnlag ! Men, jeg har vertall Samsung 930BF og jeg er strålende fornøyd. VELDIG klare og fine farger, så vidt jeg ser stemmer alle fargene overens, svart er svart, eller vertfall nesten svart osv. Men, det at den har høydejustering er bare bull. For det har den ikke. Nermeste jeg kommer høydejustering på den skjermen er vel at man "vipper" skjermen bakover. Sitter du høyt vipper du den bakover. Men, høydejustering er det vertfall ikke. Så, jeg vertfall anbefaler Samsung 930BF. Ordet etterslep er "glemmesak" her. Det finnes rett og slett ikke. Hvis ikke skal du ha et meget trent øye for å se det. Lenke til kommentar
dolby91 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 dette er et vanskeligt valg. har litt dragning mot kvaliteten til samsunng. Lenke til kommentar
Nevermind75 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Vurderer det samme, og valget faller mest sanynlig på ViewSonic VX924. Etter å ha lest denne revieiwen: http://www.bit-tech.net/hardware/2005/07/2...x924_tft/1.html hvor de sier at skalering på denne skjermen er enestående samenlignet med andre lcd skjermer. Lenke til kommentar
henny Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Finnes også en 960BF modell som er mer justerbar og portabel. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 i går tok jeg besluttningen! jeg bestile fra netshop en viewsonic vx924 gleder meg virkelig men jo, når det gjelder rengjøring av lcd skjermer? liksom åssen funker det? får man kjøpt spesielle "våte kluter" eller noe sånt? er heøt blank på dette omeråde.. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Lurer litt på dette selv. Men, virker som LCD skjermer er lettere å holde rene. CRT skjermene har jo en glass plate utenfor. Men på min (930BF) ser det ut som en slipt glass plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå