Tafsen Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Finnest det ein distro som er egna til å køyre som server på gamle pc'r? (450mhz 64mbram) Serveren skal være ein filserver for det lokalenettverket, webserver med PHP/MySQL og FTP-server.... Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Slackware to the rescue Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Takker både for tipset og guiden *tenke* Kva var kommandoen for å finne ut kvar cd-rommen ligger? /dev/hda? Og må eg partisjonere disken manuelt? Endret 19. desember 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Merk at du ikke trenger å installere alt som følger med Slackware. Disse pakkene burde holde: aaa_base aaa_elflibs bash bin coreutils cxxlibs devs e2fsprogs elvis etc gawk glibc-solibs glibc-zoneinfo grep gzip lilo module-init-tools pkgtools procps sed shadow sysvinit tar utempter util-linux tcpip kernel-ide kernel-modules Kjekt å ha: kbd openssh openssl-solibs slackpkg wget Og såklart det du trenger til FTP/HTTP osv. Dette kan du installere senere med SlackPKG. EDIT: Hardisken må du partisjonere selv ja. Endret 19. desember 2005 av olear Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Har lest litt om partisjonering no men er framleis veldig usikker... Visst eg har 64mbram, skal swap partisjonen være 128mb? Er det lurt å ha ein partisjon til /home , ein til /usr, ein til swap og en til resten? Korleis definerer eg kva som skal være swap og kva som høyre til /home? Gjer eg det i fdisk? Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg bruker vanligvis en swap-partisjon på rundt 500mb, uavhengig av hvor mye ram jeg har. Siden dette er en server ville jeg ha delt den opp slik: / (1-5gb) /var (1-5gb) /tmp (1-2gb) /home (så mye som mulig) swap (500mb) Hvor mye du bruker på hver partisjon er opp til deg. Du definerer swap i fdisk (type 82), resten definerer du i setup (etter formateringen). Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Forskjellen på primary og extended? Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 http://www.linuxguiden.no/index.php/Partis...tisjonstabellen Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Hmm... Dette blei for avansert for meg. Eg måtte bestemme kva for ein sektor den skulle slutte på? Finnest det ikkje eit enklare partisjonerings program eg kan boote sånn at eg får gjort jobben? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Jeg ville ha installert Trustix Secure Linux (TSL) v2.2 eller v3.0. http://www.trustix.org Server Distribusjon. Norsk God hjelp fra TSL listene, og mye bra info i wiki'n Endret 19. desember 2005 av Joffer Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Hmm... Dette blei for avansert for meg. Eg måtte bestemme kva for ein sektor den skulle slutte på? Finnest det ikkje eit enklare partisjonerings program eg kan boote sånn at eg får gjort jobben? 5312460[/snapback] Brukte du fdisk eller cfdisk? cfdisk har gui og hele pakka, skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå