Gå til innhold

heit cpu

kjeholth

Anbefalte innlegg

har en t-bird 1133mhz som er rimelig varm.. kunne holde oppi 70 grader ved full load. synes detta er litt vel mye. muligheten for at målingene er feil er tilstede, da jeg ikke har oppdatert bios'en. har et asus a7v133-c.

det hjalp noen grader etter at jeg la på litt AS3, men fortsatt rundt 65 grader. (uten 5-6kabinettvifter skrudd på) ikke det at de viftene hjelper alt for mye... :smile:

lurte igrunn på om det er noen lure ting jeg kan gjøre for å få ned tempen.. veit at t-bird ikke er av de kjølige, men... litt urolig med tanke på at jeg i fremtiden har tenkt å klokke litt..

har ikkeno penger til overs. Har akkurat kjøpt et par vifter, en shims litt goop og vannslipepapir(til cpu-ribbe) mon tro om dette har no innvirkning..

hadde vært fint med litt tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre med detta.. :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Molex opp til 1.4ghz. I følge leverandøren skal denna vifta holde i massevis...

Viftestørrelse: 60mm x 13m

Kontruksjons-materiale: Thermagon 905C

Kjerne-materiale: 1 1/8" Kobber

Viftehastighet: 3600rpm

Støynivå: 25Db

Leste en artikkel her på ok.no om å sette ned volten på cpu. skal prøve detta når jeg kommer hjem i kveld..

Kan det ha noe å si at jeg har 250w psu??

Lenke til kommentar

PSU - Har i dette tilfeldet ikke noe å si.

Du trenger ikke gjøre noe med kjøler viss cpu er stabil.

Hvis du skal overklokke er det jo ikke dumt da.

Men det skader jo ikke.

Men får du utnytta kjølern max da?

Kjølepasta, plansliping?

Kan sikkert tjene en god del grader bare på å planslipe ribba _hvis_ den er ujevn.

AS3/Nanoterm ice/blue

Lenke til kommentar

tror ikke ribba er spes ujevn, men jeg har kjøpt vannslipe papir for sikkerhets-skyld. Skal slipe ribba og rense cpu. kjøpte nanoterm ice fra microplex. kjøpte også med en shims. veit ikke om den vil hjelpe noe, men..

litt kjipern med såpass høy temp som utgangspunkt hvis jeg skal klokke... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...