Gå til innhold

Überklokking av Duron!! :)


Monhart

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har tenkt og overklokke litt, men jeg tror jeg trenger litt hjelp til å skubbe meg i gang :smile:

Jeg har et MSI K7T Turbo, Duron700, Aashima midi-kabinett og ei Fop38 CPU-kjøler *brååååååk :grin: *

Så lurer jeg på hvilke vifter jeg skal kjøpe meg (kabinettvifter og CPU vifte)

Jeg har tenkt på på å bytte CPU vifte fra 60mm til 80mm, men vet ikke hvilket merke osv.. Trenger også kabinettvifter..

Noen som har noen tips?

 

Tar gjerne i mot andre tips vedrørende OC også :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytta nettopp min globalwin wbk38 med en taisol cgk762+ adapter og 19db 80mm papst. Sjekk ut http://www.microplex.no

MEGET fornøydd med denne løsningen.

Har også 2 papst 80mm vifter av samme sort i kabinettet, og tempen er 42 grader på cpu og 24 grader i kabinettet. Dette kjølesystemet fungerer meget godt på mitt system. (athlon thunderbird 1400)

 

Husk å rense cpu godt med isopropanol når du skifter vifte. Jeg vil anbefale å bruke arctic silver 2 kjølepasta. Denne goopen er blant DE beste.

Vær forsiktig når du tar av klipsene til den gamle kjøleren. Hold kjøleren ganske stabil mens du gjør dette. Dette gjelder også ved montering.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

På mitt a7m266 hovedkort har jeg 4 kontakter. Bruker bare 2 av dem. bruker kontakten til cpu, og casefan. Har cpu-vifta i kontakten til strømforsyninga. (da trenger du en 4pin til 3pin adapter. )

 

Sjekk ut ved å se på hovedkortet, eller i manualen til hk. Ja microplex har mye bra di!!! :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Siden jeg kjenner Klure ganske godt å gikk i parallell klassen hans i fjor så må jeg nesten bare bite meg inn her for å briefe litt..

 

Les signaturen så skjønner dere Duron folka litt mer. Jeg har en bitteliten lydløs papst på cpu'n min å tempen ligger på ca 35-40 grader idle og opp til ca 70 under "hardkjør?" :smile:

 

Kos dere med Duron å 1000MHz maskinene deres!!

Lenke til kommentar

Chieftec Dragon Fulltower (340w)

AMD Athlon XP 1800+ (1533MHz)

EpoX 8KHA+ Hovedkort.

512MB DDR Apacer PC2100 (original reg w/ECC).

20GB Western Digital Caviar (5400rpm)

TNT2 m64 pro (32MB AGP)

 

Et sinnsykt grafikkort, og en vill harddisk :grin:

 

Det jeg stussa over var at du har EpoX 8kha+.. Så vidt jeg vet støtter KT266A IKKE ECC minne.. Er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

Du er ikke helt på jordet. EpoX 8KHA+ "støtter" ikke ECC, men det virker lell. Jeg har skrevet til EpoX for å få dem til å rette på opplysningene sine angående dette, men har ikke fått noe svar enda.

 

Når det gjelder HD og Skjermkort så står sistnevnte for utbytting nå straks. Da er det et Gainward GeForce3 Ti200 64MB som skal klokkes til Ti600 :smile: Jeg driver å planlegger kjøling nå å setter planen ut i livet så snart jeg får penger.

HD venter jeg med enda, fordi det ikke finnes alternativer som er gode nok.

Håper det svarte spørsmålene dine.

 

Måtte bare legge til at CPU hastigheten skal økes ganske betydelig så snart jeg får gjort klar den nye kjølingen min. Skal bestille 156w peltier og kopperplate for å legge imellom ribbe/vifte og cpu. Dette skal kunne kjøre prosessoren opp til 1800MHz i alle fall.

 

_________________

Chieftec Dragon Fulltower (340w)

AMD Athlon XP 1800+ (1533MHz)

EpoX 8KHA+ Hovedkort.

512MB DDR Apacer PC2100 (original reg w/ECC).

20GB Western Digital Caviar (5400rpm)

TNT2 m64 pro (32MB AGP)

 

[ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-01-20 23:18 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hehe! Nå er endelig nye skjermkortet mitt kommmet, så nå kan du ikke klage på at jeg har skjermkort ifra bestemor sine dager mer :razz:

 

Har forresten kommet videre på SilentSwift også, som snart begynner å bli klar til testing nå. http://www.silentblue.net/prosjekt/swift/default.asp For de som ikke vet hva det er, dere finner masse info på siden, pluss det er bare å maile meg med spørsmål og/eller forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...