CGI-Nisse Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Tidsreiser er mulig, teorien til BillyBoy er hentet fra Starlab. De skal ikke undervurderes. Tidsreiser er mulig. For dere som har såpass IQ å tenke at du reiser raskere en tiden når du kjører i lY. Slik er det bare, 99.995% vet de fleste som kjenner til litt om astrofysikk. Dette stemmer 100% thrust me.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Ok, nå har jeg sett skummel film. Dette har jeg hentet fra den...hehe. Vi snakker vel ikke her om direkte tidsreiser her, men reiser over sinnsyke distanser ut i universet på notime. OK, så tar den gale doktoren fram et ark, og setter et lite kryss oppe og nede på arket.(gjør gjerne det samme, for best mulig effekt) Så spør han om korteste distanse i mellom disse 2 merkene. Da svarer de fleste: En rett linje i mellom A og B. Så sier han feil... Han bretter arket på midten, og voila, kjører blyanten igjennom begge merkene! Smart Så var det bare og finne ut hvordan vi bretter universet :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Arctic skrev (2002-09-14 14:05): Så var det bare og finne ut hvordan vi bretter universet Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 12:26, Caddy skrev:I teorien er det mulig. Men man må jo reise raskere enn lysets hastighet, og det er umulig. (Sier naturfaglæreren i værtfall.) Jeg tror selv at det vil bli mulig om et par hundre år. Er du seriøs? Å kontrollert flytte et menneske med lysets hastighet? Kjøp deg smurfepastill du... Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 den der med å brette papiret er jaggu bra teit. jeg setter ett kryss på gulvet og et kryss på taket, men huff da, siden jeg er i tre dimensjoner så får jeg ikke brettet taket ned på gulvet, latterlig at et belært menneske tenker på noe så dumt som å bøye univærset. tenk heller på dette: når en masse frastøter/tiltrekker en annen masse oppstår det akserellasjon. uten friksjon kan man aksellerere uendelig. ergo, når vi finner en måte å frastøte gravitasjon på finner vi ut om lysteoriene er sanne eller ikke. personlig tror jeg det er mulig å reise fortere enn lyset. men jeg tror ikke tiden stopper av den grunn. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: tunefish skrev (2002-09-14 15:04):Kjøp deg smurfepastill du... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Må bare kaste meg inn i diskusjonen selv om tråden er død... Det som sto i IV er støttes faktisk av Einsteins relativsteori. Romtiden kan sammenlignes med ett teppe. Alle objekter lager en "bulk" i teppe, dvs. bøyer det nedover. I tilfellet med f.eks et svart hull (som har en ENORM masse), så vil det lage en gigantisk gravitasjonsgrop. Hvis man da kunne bøye dette teppet (la oss si at vi bretter sidene mot hverandre) så kunne man lage et hull i teppet, og vips! dukke opp på den andre siden. Men ting er vel litt mer komplisert i virkeligheten... Man trenger ikke å ferdes med en hastighet av lysets hastighet for å komme over til den andre siden. Hvis man reiser med normal hastighet gjennom dette hullet i teppet, så vil hastigheten i praksis være tusen millioner ganger lysets hastighet (vel,vel..). Man må tenke alternativt: "Rå" motorkraft hjelper ikke. En rakettmotor svir bort alt drivstoffet i løpet av noen minutter (flere tonn drivstoff sek.). Oops dette ble vel litt mer hyperrom-greier dette... Men det er ikke helt "far-fetched".... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 De kommer ikke til å reise bakover med det første. Prøve å klare å reise til Mars først så etter 300år så er de kanskje kommet seg til jupiter. Så tidsreiser er vel noen tusen år til Hvem vet? Kanskje det er noen fra fremtiden her alt hehe Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: DMPoWer skrev (2002-09-15 01:51):Hvem vet? Kanskje det er noen fra fremtiden her alt hehe Nei, for det har ikke hendt enda... kompliserte greier. Vi har ikke reist i tid, altså kan ingen komme hit fra fremtiden. eller.no.. husker ikke helt. sto i illustrert vitenskap. *forvirret* Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: olsen skrev (2002-09-15 02:25):Nei, for det har ikke hendt enda... kompliserte greier.Vi har ikke reist i tid, altså kan ingen komme hit fra fremtiden. eller.no.. husker ikke helt. sto i illustrert vitenskap. *forvirret* Ja veldig forvirret, Har ikke tro på det at de noen gang klarer å lage en tidsmaskin, Eller. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Den 2002-09-14 16:20, minimum payne skrev:den der med å brette papiret er jaggu bra teit.jeg setter ett kryss på gulvet og et kryss på taket, men huff da, siden jeg er i tre dimensjoner så får jeg ikke brettet taket ned på gulvet, latterlig at et belært menneske tenker på noe så dumt som å bøye univærset. Ok, hva sa jeg? Jeg hentet det fra en film! En sci-fi film, og dem "gale doktoren" er en skuespiller! Men hvis vi skal gå i detaljer om hva han forklarte, så fortalte han bare at det var for komplisert for og forklare :razz: (papiret skjønner enver tulling) Det han brukte for og bøye/brette universert, var en slags "gravitasjon/sorte hull maskin". Dette forgikk forresten i 2047 for og være nøyaktig... :wink: Uansett ting gikk ikke som planlagt med dette maskineriet, det virket på et vis, men forferdelige uforutsette ting skjedde... Men jeg kan ikke fortelle mer hvis noen skal se filmen. Jeg syntes den var ganske bra, eller rettere sagt skummel! Heter "Event Horizon" Løøøøøp og kjøp! Forresten, når jeg skrev, kom jeg på en ting... Du sier det ikke går og "brette" rommet, riktig. Men hva skjer med taket, hvis du slår/bøyer veggene ut på midten? Jo taket ender på gulvet! :spooky: :razz: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 har dere ikke sett "tilbake til fremtiden"? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg tror det er mulig aa reise frem og tilbake i tid, fordi: A) Vitenskapsmennenene er mye smartere enn meg, saann at det jeg tror er mulig vil de nok faa til, om noen hundre aar. Eller tusen aar. Eller kanskje igaar? B) Tidsreiser er kult! *hehehe, heh, hehehehe, hehehe, ehh...* C) Et blad hadde bilder av noe som jeg ikke helt skjoente, men det var noen i det bladet som mente at det kanskje var mulig hvis det gikk an. D) Hvis det ikke gaar ann saa hadde det vaert trist og leit, for da kan jeg aldri reise tilbake i tid og se paa dinosaurerene. Eller hva det naa var. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Noen som har sett "7 dager" på Z-Tv? Der reiser de tilbake i tiden syv dager for og imgjøre fæle hendelser, men det er mange paradokser i serien, hva skjer med den krononauten som allerede eksisterer i "fortiden" når framtids krononauten ankommer "fortiden" oppløses den andre? Nei, fortidsreiser kan umulig være mulig, framtidsreiser derimot kan jeg gå med på... ( bare tenk, når du legger deg til for og sove "reiser" du fram i tid til neste morgen ) :wink: Lenke til kommentar
Jalla Karlsen Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Seff er tidsreiser mulig , bare se på meg, Jalla her nå på hardware.no`s forum , samtidig Jalla som sitter hjemme foran PCen :smile: U are an illusion ! Exsisting but not ! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg har absolutt ingenting jeg skulle sagt i denne diskusjonen, men det er litt rart at ingen har reist til år 2000 fra år 3000. Men for all del...Jeg tror det går an å reise framover... F.eks hvis du kjøper deg et romskip og flyr i bane rundt jorden i en sinnsyk fart i ti år for deg, så skal jo du i teorien ha reist fremover i tid... Eller.no..?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: viCtim skrev (2002-09-20 11:07):har dere ikke sett "tilbake til fremtiden"? Jo eg har det, Men du må ikke tro på det de gjør i filmen, Det er jo en film og det går alt ann. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-06 13:40, skrev BillyBoy:Over til mer fakta, for at kroppen din ikke skal knuses når du når lysets hastighet kan du ikke akselerere raskere en 1.5G (15m i kvadratsekundet). 1.5G er jo ikke så mye til akselerasjon, det kan man oppnå i en kraftig bil. I store berg-og-dal baner kan vi oppnå 4G. De fleste klarer 5-6G før man svimer av. Jagerflygere klarer 9G med spesialdrakt og trening. Så hvor kommer dine 1.5G fra? Det kan ikke være noe problem å akselerere raskere opp til nærheten av lyshastigheten. Og per definisjon så er det vel umulig å oppnå full lyshastighet. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 tenk hvis du drar tilbake 10år og møter deg selv hva vil da skje? er det det som gjør at du bygger en tidsmaskin eller er det noe annet? det er farlig å dra fra eller bakover i tid fordi du vei ikke hva som vil skje Jeg mener at ingenting er umulig så en tidsreise er ikke umulig men hvis man tenker iver konsenkvensene av hva man gjør så er det jo ikke så veldig fristende hvis din ene reise starter 3. verdens kris eller noe lingndene Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 ...men hva skjer hvis man kjører med lysets hastighet og så setter på fjernlysene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå