Gå til innhold

Holder denne strømforsyningen ?

Anbefalte innlegg

Holder det med 300W strømforsyning til dette ? ..

P4 2.4 pc 533

Radeon 9700 pro

2 stk ata33 disker med RPM 5300 og 1 på ata66 og RPM 7200

en cdrom og en brenner. (4X)

Har ingen planer med å overklokke, blir ei aldri nødvendig før om en stund. I så fall vil jeg få problemer med at strømforsyningen leverer for lite da ? ...

Blir vel også noen oppgraderinger i framtiden, blant annet en raskere disk, blir dette vanskelig ? .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hadde tenkt meg det selv også. Men det zip kabinettet de har på mamoz passer bedre inn i min økonomiske situasjon. Men leveres seff bare med 300W PSU.

Andre synspunkter ? .. Ble litt skeptisk da jeg så ATi 9700 hadde ekterne strømforsyningsledninger ... drar denne noe helt sjukt med strøm eller ? ..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 12:21, shivac skrev:

.. Ble litt skeptisk da jeg så ATi 9700 hadde ekterne strømforsyningsledninger ... drar denne noe helt sjukt med strøm eller ? ..

Det er bare bra med mulighet til ekstern strømforsyning. For da slipper hovedkortet å ta den belastningen. Ikke akkurat noe bra dimensjon på "lederene" på et hovedkort, noe som kan resultere i spenningsfall, om skjermkortet skulle trenge litt saft.

Lenke til kommentar

Okay, ja tror det vil holde med 300 W egentlig ...

Testen av kabinettet er jo her på hw.no

Strømforsyningen er en 300-Watter av type Codegen (Model 300XX). Den leverer 14A på +3.3V, 30A på +5V og 13A på +12V.

Bra eller dårlig kvalitet?

Iflg. Håvard(han som skrev artikkelen) så skulle det holde til normale systemer, så jeg tror jeg går for det kabinettet jeg tenker jeg. Hvis det lønner seg i forhold til fraktpris osv.

Lenke til kommentar

jeg har bestilt hercules 9700pro kortet, og av frykt for å få for lite strøm så har jeg nå bestilt meg en 400 watts forsyning som jeg skal bytte ut med den eksisterende aopen forsyningen jeg har som er på 300 watt.

har en del duppeditter som f.eks webcam, usb mic, hacket bil-mobilladder koblet på psu'n, satelittkort, scsikort, 3 cd-rom'er, to hd'er, samt dual cpu's og andre ting så det kan trygt sies at forsyningen min ikke hadde taklet den ekstra belastningen som et radeon9700 vil supe til seg.

har nå på hovedkortet ifølge mbm

12v - 11.7v

5v - 4.9v

3.3v - 3.25

og på begge corene 1.6v - 1.66v (asus guffer alltid på litt mer en nødvendig, gir litt mer varme men sikrer stabiliteten i hard belastede system. f.eks på min amd duron maskin som skal ha 1.5v får 1.6volt)

Lenke til kommentar

Støyen er sikkert ikke noe problem for meg. Menneh, har forresten et SCSI kort også til den gamle brenneren min. Som jeg kommer til å bytte ut etterhvert, 4x går ikke akkuratt så veldig unna.

Har et aopen kabinett nå, med 230W forsyning. Tror du det kommer til å bråke noe med denne 300W ?

Lenke til kommentar

Støyen er sikkert ikke noe problem for meg. Menneh, har forresten et SCSI kort også til den gamle brenneren min. Som jeg kommer til å bytte ut etterhvert, 4x går ikke akkuratt så veldig unna.

Har et aopen kabinett nå, med 230W forsyning. Tror du det kommer til å bråke noe mere med denne 300W ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...