Gå til innhold

Har skjermkortet mitt S-Video?

Ksungam

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for 2 år siden et "Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

AGP,ATI,"Fireblade Edition", Full-Retail" til 1500 kr.

Skal nå koble den med TV-en, via S-Video så jeg kan se filmer jeg har på PC-en på TV-en. Har sett bak på skjermkortet, og det ser ut som det er S-Video på det, men jeg er likevel ikke helt sikker.

Så om noen med peiling hadde visst dette, hadde det vært supert! :yes:

Edit:

svideo-photo-big.jpg

Det er en slik jeg har bak på skjermkortet, bare snudd andre vei. Er dette slik du kobler til TV-en, og får bilde du har på PC-en til TV-en?

(Jeg har i tillegg kjøpt en lydkabel. ;) )

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et uttak for både s-video og kompositt. Jeg har hatt samme utgangen, og med mitt kort fulgte det en "splitter" på 15-20 cm. En full slik plugg i ene enden, og en s-video pluss en kompositt i andre enden.

5311347[/snapback]

Må jeg ha slik splitter for at det skal fungere? :ermm:

Lenke til kommentar

Ja, kan du bruke s-video, så gjør det. Helt klart best bilde av de to.

Kompositt gir et mye dårligere bilde. Men støtter ikke din tv s-video kan du jo bruke kompositt. Eller trenger du bildet på to tv'er, prosjektorer e.l. så kan du bruke s-video på den ene og kompositt på den andre.

Litt ved siden av:

En splitter for s-video koster en formue (slik du trenger om du vil ha s-video-signalet til tv og prosjektor samtidig. Har lenge hatt lyst på det, men prisene er direkte latterlige). S-video loop-through gjennom tv'en min ga ikke så veldig bra bilde videre opp til prosjektoren heller :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...