Ksungam Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Jeg kjøpte for 2 år siden et "Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI,"Fireblade Edition", Full-Retail" til 1500 kr. Skal nå koble den med TV-en, via S-Video så jeg kan se filmer jeg har på PC-en på TV-en. Har sett bak på skjermkortet, og det ser ut som det er S-Video på det, men jeg er likevel ikke helt sikker. Så om noen med peiling hadde visst dette, hadde det vært supert! Edit: Det er en slik jeg har bak på skjermkortet, bare snudd andre vei. Er dette slik du kobler til TV-en, og får bilde du har på PC-en til TV-en? (Jeg har i tillegg kjøpt en lydkabel. ) Endret 19. desember 2005 av ZiroN Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja, det er S-video. Bare å koble til TV-en via den. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Dette er et uttak for både s-video og kompositt. Jeg har hatt samme utgangen, og med mitt kort fulgte det en "splitter" på 15-20 cm. En full slik plugg i ene enden, og en s-video pluss en kompositt i andre enden. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Noen som vet hvor man kan få tak i slik splitter? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Dette er et uttak for både s-video og kompositt. Jeg har hatt samme utgangen, og med mitt kort fulgte det en "splitter" på 15-20 cm. En full slik plugg i ene enden, og en s-video pluss en kompositt i andre enden. 5311347[/snapback] Må jeg ha slik splitter for at det skal fungere? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Neida, S-videokabel fungerer fint. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Neida, S-videokabel fungerer fint. 5311435[/snapback] Ok, flotters Men hva er egentlig den splitteren, og det andre Vandalen snakket om? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Den gjør at du også kan koble til en komposittkabel. Den går ikke inni uten. Dessuten kan du bruke begge samtidig. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Den gjør at du også kan koble til en komposittkabel. Den går ikke inni uten. Dessuten kan du bruke begge samtidig. 5311505[/snapback] Dette sa meg veldig lite.. Blir det bedre bilde da? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Nei. S-video gir bedre bilde enn kompositt, så det er bare waste å kjøpe en splitter egentlig. Edit: Komponent er en uendelighet bedre, men da må du ha støtte for det. Endret 19. desember 2005 av Zerblat Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja, kan du bruke s-video, så gjør det. Helt klart best bilde av de to. Kompositt gir et mye dårligere bilde. Men støtter ikke din tv s-video kan du jo bruke kompositt. Eller trenger du bildet på to tv'er, prosjektorer e.l. så kan du bruke s-video på den ene og kompositt på den andre. Litt ved siden av: En splitter for s-video koster en formue (slik du trenger om du vil ha s-video-signalet til tv og prosjektor samtidig. Har lenge hatt lyst på det, men prisene er direkte latterlige). S-video loop-through gjennom tv'en min ga ikke så veldig bra bilde videre opp til prosjektoren heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå