Snusi Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Har noen noen eksempler på hvor stor forskjell det er på IS og ikke IS? Må vurdere det i forhold til fremtidige objektivkjøp... Og hvordan fungere den? Endret 19. desember 2005 av Snusi Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Se på eksempelbildene på denne siden: VR Zoom-Nikkor 18-200mm Det er forbedringen du kan forvente av de aller beste IS objektivene under gode forhold. Det vil si at det ikke må være direkte sol når du bruker teleobjektiver og at du kan ta bilder innendørs uten blitz og stativ. Hvis du tar bilder av ting i bevegelse så vil bakgrunnen, motivet eller begge deler bli uskarpe på grunn av den lange lukkertiden. Det fungerer ved at objektivet føler bevegelsene du gjør og styrer et linseelement for å motvirke bevegelsen sånn at bildet ikke blir uskarpt. Endret 19. desember 2005 av Kristallo Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Takker! Det hjalp litt på kunnskapen! Kom gjerne med flere innspill! Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Is fungerer og hedder i øvrigt OS hos sigma og så vidt jeg husker VR hos nikon. Jeg vil til værd en tid foretrække mere lysstærk optik/ at gå højerer op i iso for at få hurtigere lukketid - men nu er jeg også primært til "bevægelige mål" Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Annet eksempel http://www.photo.net/equipment/canon/70-200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå