Thomassg Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Hvar er forskjellen på Laser-mus og Optisk-mus? Og hva er best? Er det Laser eller Optisk? Vurderer en Logitech G5. Er dette et bra kjøp? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Jeg vil anbefale deg å lese tester av G5 på nettet, og sammenlikne mot tester av f.eks. Razer Copperhead. Etter det jeg har lest, er G5 den første lasermusen uten kalibreringsproblemer (dvs forsinkelse og slikt som man så hos MX1000), og det virker som om den er omtrent like bra som f.eks. Razer Copperhead (som jo er optisk). Så lenge det er snakk om å kjøpe en mus med ledning, er det vel stort sett G5 og Razer Copperhead som regnes som de beste i flere av diskusjonene jeg har sett hittil. De største forskjellene mellom disse oppleves vel som følge av utformingen på musen, så det beste ville vært om du hadde hatt mulighet til å prøve disse før du evt kjøper. edit: omformulerte litt. Endret 19. desember 2005 av Juke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Laser eller optisk? Laser er da faktisk optisk. Det er bare snakk om forskjellig lyskilde. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Joda, men det er vanlig å kalle de tradisjonelle optiske musene for optiske mus, mens de med laser ofte kalles lasermus. Men du har helt rett, begge er optiske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå