Espen Holm Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 HAr et trådløst aksesspunkt ZyAir G-500. Alt fungerer tilfredstillende, men jeg har tenkt å endre sikkerheten/MAC-filteret for å åpne for en maskin til. Normalt er aksesspunktet satt opp med fast IP adresse 192.168.1.2. Problemet er imidlertid at jeg ikke lengre 'finner' denne IP-adressen! Det er mulig at konfigurasjonen er endret fra fast til dynamisk IP adresse i fbm. installasjon av IP-telefoni. Trengte fjernhjelp fra TeleVoip og husker at dette ble tatt opp dengang, uten at jeg tenkte på evt. ytterligere konsekvenser. I så fall, hvor finner jeg den nye IP adressen, og hvorledes kan jeg igjen få 'kontakt' med mitt trådløse aksesspunkt? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 start - kjør - cmd ifconfig Sjekk default gateway. Det er nok routeren. Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 start - kjør - cmdifconfig Sjekk default gateway. Det er nok routeren. 5311170[/snapback] du mener iPconfig? Takker, men trenger nok litt mer assistanse... Default gateway er ADSL modemet mitt (Zyxel ett-eller-annet (T-650?)). Har ikke problemer med å finne/konfigurere det, det er det trådløse aksesspunktet jeg ikke 'får tak i' eller klarer å finne riktig IP adresse til.... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Titt litt i ADSL-modemet ditt og DHCP-table (eller lignende), der burde aksesspunktet ditt være oppført. Bruk elminasjonsmetoden . EDIT: Mente ipconfig ja. Vant til Linux. Endret 19. desember 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=503304 Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Takker for hjelpen, men - Nei, - Forsøkte HoverIp for å scanne netverket mitt, men fant ikke andre IP-adresser. Kommer fortsatt ikke inn på 192.168.1.2 eller finner en annen IP adresse som leder meg inn til konfigurasjon av aksesspunktet mitt. Resatte ADSL modemet (Zyxel Prestige 650-T3) men det hjalp tydeligvis ikke. Kanskje jeg skal forsøke resette aksesspunktet mitt? Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Resatte trådløs aksess punktet mitt via reset knappen. All trådløs kontakt med nettet forsvant. Fikk heller ikke kontakt via browseren. Koplet meg så på aksesspunktet direkte med kabel, og søkte det opp med IP adressen 192.168.1.2. Treff. Men konfigurere det? Ikke mulig. Konfigurere nytt passord: Helt mulig. Kom ikke inn! Men trådløs oppkoplingen virker igjen etter å ha forsøkt meg frem med dynamisk/statisk IP adresse.... Det trådløse nettverket fungerer kun med dynamisk IP adresste. Da er det ikke mulig å kople meg opp trådløst til aksesspunktet. Seter jeg derimot en fast IP adresse, da virker ikke oppkoplingen mot nettet, men jeg får kontakt med aksesspunktet mitt. Forstå det den som kan.... men konfigurere det...Nei.... Men konfigurere selve aksesspunktet mitt får jeg ikke til, komer ikke forbi passordet, selv om det blir resatt... Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Zyxel mener at problemet skyldes nettleseren min?? Hallo - kan nettleseren ha betydning for om jeg kommer inn og får konfigurert aksesspunktet?? Eller snakker vi om den etterhvert velkjente IT- ansvarsfraskrivelsen? Kan innstillinger på f.eks sikkerhetsnivået i nettleseren virkelig ha noe med dette å gjøre?? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Kan innstillinger på f.eks sikkerhetsnivået i nettleseren virkelig ha noe med dette å gjøre?? 5317681[/snapback] Sikkerhetsnivå er jo en ting man finner i IE. Det var jammen på tide at en leverandør sier at den dritten ikke støttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå