WeeR Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Hei! Trenger litt hjelp her, har en linux server som ikke fungerer som den skal. Har nå kjørt Memtest på den, og den viser ca 120k feil pr brikke.. Har testet med 5 forskjellige brikker nå, testen viser feil på alle sammen, testet derfor også brikkene i en annen maskin, her virker alle sammen.. Jeg konkluderer derfor med at det enten er hovedkort eller prosessor som har tatt kvelden, noen som har noen erfaring her? (om hva jeg burde bytte for å få dette opp igjen?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Litt vanskelig utifra profilen din å gjette hvilket system dette gjelder (hva slags hw). Utfifra dine to "problem-kanditater" vil jeg tippe at det er HK som er problemet.. og ikke CPU. Dersom brikkene funker fint i andre system, kan det også være at alle brikkene ikke er kompatibelt med det ene systemet du får feil med Memtest.(er det samme type/fabrikat av brikker?) Dvs. det kan like gjerne være chipset/Bios som er problemet. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Hei! Takker så mye for svar Så nå at jeg hadde 4 maskiner på "Min maskinvare", dette har blitt til 6 stk, og ingen av maskinene stemmer lenger.. Det er en Duron 1300, Socket A, ett eller annet VIA chipsett. Saken er den at denne serveren har gått fint i 2 år uten problemer, og har nå i det siste begynt å oppføre seg rart. Jeg har derfor testet minnebrikken som maskinen har fungert med de siste årene i andre maskiner, samt andre brikker i serveren. Alle brikkene testet på denne maskinen feiler så og si overalt (vi snakker hver eneste 0.1MB) Rammen det gjelder er forresten SD ram, PC133 og PC100. Alle brikkene jeg har testet er av forskjellig fabrikat og forskjellig størrelse.. (64,128,256). *oppdatere min maskinvare imorgen" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå