Gå til innhold

Xbox 360- Spørsmål


T homas

Anbefalte innlegg

Det er sikkert bare meg, men skjønner ikke helt hvorfor folk skal streame film, bilder , osv. fra Pc til Xbox 360. Er det ikke bare å koble opp dataen for seg og xbox'en for seg til Tv'n?

 

Altså slik at du bytter fra TV AV til TV AV 2 ? Jeg har en Viewpia 32" LCD og ser ikke poenget.

 

Om noen orker, så bare forklar meg dette, takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har behov for å bruke PC'en din mot et domene (noe de fleste vanlig privat brukere ikke har) så kan jeg ikke se at du oppnår noe som helst ved å trøble med VMWare.

Hvis du ikke har veldig spesielle behov så styr unna VMWare i denne sammenhengen.

Installer windows media center på PC'en din og ferdig med det. Det er en windows XP pro installasjon med litt ekstra sw for å bl.a. streame video, msn, se tv, ta opp tv osv.

Alt av programmer som virker på XP Pro eller home virker også på en maskin med windows media center.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

joda, men jeg har mine grunner til det gjøres sånn :)

 

 

kanskje når Vista kommer det blir verdt å legge inn nytt OS

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Det er sikkert bare meg, men skjønner ikke helt hvorfor folk skal streame film, bilder , osv. fra Pc til Xbox 360. Er det ikke bare å koble opp dataen for seg og xbox'en for seg til Tv'n?

 

Altså slik at du bytter fra TV AV til TV AV 2 ? Jeg har en Viewpia 32" LCD og ser ikke poenget.

 

Om noen orker, så bare forklar meg dette, takker for svar.

5313092[/snapback]

Det kan tenke seg at ikke alle har PCen i tilgjengelig avstand fra tven, sånn at man enten må velge mellom å ha internett eller å ha tilknytning til tv, eller ingen av delene, noen som har pc'er på kontor. Derfor bruker en trådløs forbindelse. En slik trådløs forbindelse kan også xbox360'en kobles til og derfor kan man ha pcen fremdeles på sitt kontor og xbox360'en i stua.

 

Men jeg har også som deg PCen i tilgjengelig avstand fra min tv, og dette er en mye mer lettvindt løsning. Så det er nok mer regna som et alternativ, en løsning man KAN gjøre. Men jeg ser igrunn ikke det store poeng jeg heller nei.

Lenke til kommentar
hvis man ikke har router er det noen annen måte og koble xbox 360 på nett??

 

Det ser ut som jeg må kjøpe media senter da :hmm:

er det noen som hvet hva det koster eller andre måter og skaffe det på?

5314302[/snapback]

 

En hub vil vel også gjøre nytten?

 

Koster 1195,- på komplett. Sjekk litt rundt for å finne beste pris.

Kan være lurt å velge norsk versjon om du også vil bruke det til å se på tv og ta opp fra tv, og det vil du vel hvis du først kjøper MCE. Enklere å få EPG'en til å virke med norsk versjon tror jeg.

Alt sammen virker fra 360'en.

Kan være en idé å kjøpe en MCE Fjernkontroll også (pris 335 på pcutstyr.no) , den fungerer både på PC'en og XBox'en. Den kan også brukes til å styre lyden på forsterkeren din om du har koblet XBox'en til en surround forsterker, + at den kan slå av og på tv'en din.

 

 

Finnes ingen andre lovlige måter å skaffe seg router, hub, MCE eller fjernkontroll på, som jeg kjenner til, enn å kjøpe. Bortsett fra å ønske seg det til jul da :)

Lenke til kommentar
hvis man ikke har router er det noen annen måte og koble xbox 360 på nett??

 

Det ser ut som jeg må kjøpe media senter da :hmm:

er det noen som hvet hva det koster eller andre måter og skaffe det på?

5314302[/snapback]

 

En hub vil vel også gjøre nytten?

 

Koster 1195,- på komplett. Sjekk litt rundt for å finne beste pris.

Kan være lurt å velge norsk versjon om du også vil bruke det til å se på tv og ta opp fra tv, og det vil du vel hvis du først kjøper MCE. Enklere å få EPG'en til å virke med norsk versjon tror jeg.

Alt sammen virker fra 360'en.

Kan være en idé å kjøpe en MCE Fjernkontroll også (pris 335 på pcutstyr.no) , den fungerer både på PC'en og XBox'en. Den kan også brukes til å styre lyden på forsterkeren din om du har koblet XBox'en til en surround forsterker, + at den kan slå av og på tv'en din.

 

 

Finnes ingen andre lovlige måter å skaffe seg router, hub, MCE eller fjernkontroll på, som jeg kjenner til, enn å kjøpe. Bortsett fra å ønske seg det til jul da :)

5314466[/snapback]

 

Det jeg tenkte på var programmer som gjorde samme nytten.

ikke stjele det :tease:

Lenke til kommentar
bare et spørsmål sidden vi er inne på OS er det bare og instalere media senter som et vanlig program?

5314821[/snapback]

Du installerer det akkurat som du installerer Windows XP Pro eller Windows XP Home.

 

Merk: det blir en ny windows installasjon så alt du har av programmer må da installeres på nytt etter at du har installert media centeret.

 

MCE kan i utgangspunktet ikke installeres bare som en vanlig applikasjon, hele windows XP Pro og MCE installeres som en pakke.

Det er noen som skriver at de har klart å installere bare MCE applikasjonene oppå en Windows XP pro installasjon, men det virket som en svært komplisert affære å få det til. Jeg tror det er mye bedre å ta en julerengjøring av PC'en og installere MCE slik det er ment å dermed få en helt ren installasjon.

Etterpå installerer du alt annet av applikasjoner som du vil bruke på PC'en din.

 

 

Det jeg tenkte på var programmer som gjorde samme nytten.

ikke stjele det

Tror ikke det finnes andre løsninger som kan streame Video til XBox 360.

Som tidligere nevnt i tråden kan Windows Connect streame bilder og lyd, men ikke video.

Lenke til kommentar
mener du windows media center? du kan velge å oppgradere fra vanlig xp. det er altså et eget os, ikke et program.

5314987[/snapback]

er det slik at man bare slenger i cd en og følger anvisningene

5315023[/snapback]

 

ja. Når MCE er installert bør du passe på at du installerer MCE driver for skjermkortet og et eventuelt TV kort.

Du må også ha en MPEG-2 decoder om du vil se TV lokalt på MCE PC'en. Hvis du bare vil se TV på XBox'en så trenger du ikke det.

 

Står en del på mediacenter.no om dette.

Hardware kravene de setter opp er litt over det du trenger for å streame til XBox.

Jeg kjører selv med en AMD XP2400 maskin med en drøy Gig ram og det funker uten problemer. Skjermkortet har liten/ingen betydning dersom du bruker XBox'en som extender. Tror du kan greie deg med mindre ram.

Lenke til kommentar
mener du windows media center? du kan velge å oppgradere fra vanlig xp. det er altså et eget os, ikke et program.

5314987[/snapback]

er det slik at man bare slenger i cd en og følger anvisningene

5315023[/snapback]

 

ja. Når MCE er installert bør du passe på at du installerer MCE driver for skjermkortet og et eventuelt TV kort.

Du må også ha en MPEG-2 decoder om du vil se TV lokalt på MCE PC'en. Hvis du bare vil se TV på XBox'en så trenger du ikke det.

 

Står en del på mediacenter.no om dette.

Hardware kravene de setter opp er litt over det du trenger for å streame til XBox.

Jeg kjører selv med en AMD XP2400 maskin med en drøy Gig ram og det funker uten problemer. Skjermkortet har liten/ingen betydning dersom du bruker XBox'en som extender. Tror du kan greie deg med mindre ram.

5315074[/snapback]

har en gig ram og ati x300 skjermkort

 

Hvilke filformater kan jeg vise/spille(film,bilder og musikk)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Bare lurer på en ting angående det med MCE, når man streamer en video til 360. Jobber pc'n din like mye da som når du ser video'n på pc'n?

For jeg har litt problemer med HD filmer, det lagger så fryktelig. Så lurte på om de blir bedre på 360.

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting angående det med MCE, når man streamer en video til 360. Jobber pc'n din like mye da som når du ser video'n på pc'n?

For jeg har litt problemer med HD filmer, det lagger så fryktelig. Så lurte på om de blir bedre på 360.

5315500[/snapback]

 

 

 

ja, xbox 360 fungerer bare som en EXTENDER, pc'en som gjør alt arbeidet

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting angående det med MCE, når man streamer en video til 360. Jobber pc'n din like mye da som når du ser video'n på pc'n?

For jeg har litt problemer med HD filmer, det lagger så fryktelig. Så lurte på om de blir bedre på 360.

5315500[/snapback]

 

 

 

ja, xbox 360 fungerer bare som en EXTENDER, pc'en som gjør alt arbeidet

5315512[/snapback]

 

Det tror jeg ikke er helt riktig.

XBoxen vil gjøre video dekoding og skjermoppdatering selv når du streamer en film.

Det eneste PC'en gjør i dette tilfellet er å sende fila til XBoxen.

Derfor er det ikke så viktig hvilket skjermkort du har om du bruker XBox som extender.

Det er også derfor at du bare kan se filmer som er i MPEG-1, MPEG-2 eller WMV format på XBox'en.

Den har ikke andre codec'er og den må ha riktig codec for å kunne dekode video strømmen. Det hjelper ikke å installere codec'er på PC'en.

Faktisk trenger du ikke en gang å ha en fungerende MPEG-2 codec på PC'en for å kunne se MPEG-2 filmer/TV på extenderen (jeg har selv NVIdia sin codec på PC'en, men 30 dagers lisensen er gått ut, så jeg kan ikke se tv på PC'en, men det gjør ikke noe da det er XBox'en jeg bruker til det).

HD filmer fungerer aldeles strålende på XBox 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...