EagleNest Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Kamera: Canon Powershot A300 digitalkamera kompakt Megapixel: 3,2 Linse: 5mm 1:8:6 Zoom: 5,1 digital (hehe) Redigert: *Kontrast *Lagt på rammer *2 bilder har jeg lekt med sort/hvitt og farge (balloonman og tourism) Har ikke brukt noen form for funksjoner på bildene siden dette er fraværende på slike kameraer, eneste jeg kan stille på er kvalitet best, normal, low og størrelse. Kameraet er langt fra up-to-date og kostet 1000 kroner nytt for 2 år siden. Tyrkia: Balloon Man The Coast Fortress Water Rocks Village Walls Egypt The Eagle The Horizont Great Sahara The Nile Tourism Warning Mulig det er helt standardbilder, men jeg liker de. Med tanke på kameraet og amatøren bak kameraet så syns jeg det ble ok. Hva synes dere? Hva bør jeg fokusere på neste gang jeg skal ta bilder? *Sparer til nytt kamera i 3-4000 tusen kroners klassen* UPDATE: SIDEN KVOTEN MIN ER OPPBRUKT LEGGER JEG DE SOM VEDLEGG: Endret 19. desember 2005 av EagleNest Lenke til kommentar
DrRogn Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Flotte bilder! Dette beviser nok en gang at det ikke er kameraet, men personen som står bak som teller! Jeg likte alle bildene veldig godt. Du har et øye for gode motiv, og jeg likte fargefiklingen i "Balloon Man"-bildet Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja, dette var fine bilder! Utrolig bra bilder selvom kameraet ikke er det beste faktisk, og det sier vel bare noe om dine fotokunnskaper. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg syns alle var veldig fine. Finner liksom ikke noe å sette fingeren på, egentlig. Selv ville jeg ikke brukt de tape-bitene, men det er smak og behag. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Bra de bildene jeg fikk se. Du kunne ikke prøvd å få bildene opp et annet sted? Home er drit treig.. Lenke til kommentar
kawak Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Synes bildene var stort sett bra. Rammene mener jeg er helt feil til de fleste bildene. Det er morsomme rammer, som kanskje kunne gjort seg rundt et portrettbilde med et sterkt blikk el. I hvert fall et motiv hvor øynene vil fokusere inn på noe spennende i bilde. Mange av dine bilder er det jeg vil kalle "lavmelte" f.ekss Fortress. Det skriker ikke etter oppmerksomhet, men det gjør rammen. Mener jeg da:). Har du lyst til å ta igjen, krittiser mine bilder her:) http://www.digit.no/wip4/photo/?person=28031 Mvh Asle Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Stort sett greie ferie-knips, men ikke noe særlig mer. Lurte litt på om du har lagt på noe filtereffekt på det Village Walls. Hvis ikke kommer hvertfall apparatet til kort her (antar du har zoomet endel), for der var bildekvaliteten mildt sagt sjaber. Men foruten bildekvaliteten var det et ok komponert bilde. Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Stort sett greie ferie-knips, men ikke noe særlig mer.Lurte litt på om du har lagt på noe filtereffekt på det Village Walls. Hvis ikke kommer hvertfall apparatet til kort her (antar du har zoomet endel), for der var bildekvaliteten mildt sagt sjaber. Men foruten bildekvaliteten var det et ok komponert bilde. 5311551[/snapback] ja som sagt, kameraet er vel så utdatert som det går ann og få det. ikke er det noen fornuftig zoom (ikke optisk engang) og funksjoner funker ikke. På Village Walls har jeg forsterket kontraster bare, ikke noe mere.. Ja de rammene var litt teite, men litt artige å, la inn et bilderedigeringsprogram igår så var egentlig bare utprøvning. Hvor burde jeg legge bildene for at det skal gå raskere? De er litt "tunge filer" siden de er på 500-1mb alle sammen.. Takk for komentarer.. Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 vil bare si at bildene er kanskje ikke så kunstneriske, men når jeg tar bilder på ferier vil jeg ta av motiver som jeg gjerne vil huske, og siden jeg ikke har zoom på kameraet og bildene blir uklare hvis noe beveger seg har jeg droppet og ta bilder av mennesker og dyr. bare "døde" motiver. Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Skikkelig fine bilder EagleNest. Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 bjornegil: takk takk DrRogn, datating: kjempekjekt og høre! kameraet er vertfal ikke noe og skryte av.. Maximus: ja de teipbitene var heller et morsomt ekspriment, men har jo selvsagt alle bildene i fullversjon uten de da. Joakim: ja! ble tull dette.. men la de som vedlegg her, + at jeg har den på den siden, så jeg håper alle får sett de de som vil! Lenke til kommentar
brainware Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Synes faktisk du har tatt fine bilder langt over det en ser på knipsebilder. Så la ikke kritikerne få for mye å si, du kan trygt fortsette i ditt eget spor etter min mening. Jeg har også registrert utstyret du brukte. Jeg kan kanskje si hva jeg mener om det siste bildet: Et klart stilbrudd. Synes ikke elementene i bildet ikke var gode nok. Bilde av solnedgang. Samme overalt i verden. Bilde av ørken. Himmelen er lik over alt. Prioriter heller ørkenen. Ellers bra. Resten av bildene veldig bra. Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) [Lurte litt på om du har lagt på noe filtereffekt på det Village Walls.Hvis ikke kommer hvertfall apparatet til kort her (antar du har zoomet endel), for der var bildekvaliteten mildt sagt sjaber. 5311551[/snapback] hehe.. kameraet har ikke zoom, så enkelt er det. Enig i at kvaliteten ikke er bra. Vi får håpe dette forbedrer seg når jeg får nytt kamera. Mulig bildet ble forverret når jeg forandret på kontrastene også. ][brainware: Synes faktisk du har tatt fine bilder langt over det en ser på knipsebilder.Så la ikke kritikerne få for mye å si, du kan trygt fortsette i ditt eget spor etter min mening. Jeg har også registrert utstyret du brukte. Jeg kan kanskje si hva jeg mener om det siste bildet: Et klart stilbrudd. Synes ikke elementene i bildet ikke var gode nok. Bilde av solnedgang. Samme overalt i verden. Bilde av ørken. Himmelen er lik over alt. Prioriter heller ørkenen. Ellers bra. Resten av bildene veldig bra. Ja, har prøvd og ta bilder som faktisk kameraet klarer, det har mange begrensninger så er endel objekter jeg må droppe (som zooming og bilder når det ikke er gode lysforhold) Takk for tipsene! Skal tenke over dette neste gang, fordi du har jo rett, bør fokusere på det man ikke ser så ofte. Takk for tips ros/ris Endret 20. desember 2005 av EagleNest Lenke til kommentar
perottol Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Du har et veldig godt øye for motiver, bildene r et godt utvalg, og jeg får fort en fornemmelse over hvordan ferien din var. Du har på en måte tatt bilde av de "riktige tingene". Men, jeg har noen men (eller skal vi kalle det tips, kritikk, ideer, egne meninger...?) Bildene mangler litt når det kommer til komposisjon, de mangler et sentralt punkt. Prøv å gi seeren et eller annet som øynene straks faller på, et klart definert motiv. Bildene skulle også hatt litt mer dybde; forgrunn som leder mot bakgrunn, diagonaler og linjer. Alt i alt så er det skjeldent å se slike bilder som dine. De fleste mangler noe å ta bilde av. Det er mye dårlige motiv tatt med bra utstyr og masse digitalt etterarbeid; en flott innpakning på en måte. Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Men, jeg har noen men (eller skal vi kalle det tips, kritikk, ideer, egne meninger...?) Bildene mangler litt når det kommer til komposisjon, de mangler et sentralt punkt. Prøv å gi seeren et eller annet som øynene straks faller på, et klart definert motiv. Bildene skulle også hatt litt mer dybde; forgrunn som leder mot bakgrunn, diagonaler og linjer. 5315533[/snapback] takk! trur man kaller det "konstruktiv kritikk" og det er kjempebra! Ja, jeg burde brukt mer tid på og komponere bildene bedre. Problemet var at nesten alle av bildene va tatt veldig raskt, fordi jeg hadde et følge som ikke ville stoppe for og ta bilder.. Så jeg måtte snike meg til hele tiden. Jeg kan ikke vente til neste tur! Lært mye bare av og lese tipsene på forumet her.. kjempegreier for meg vertfal, som er villig til å lære men kan ikke så mye. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Bilde av solnedgang. Samme overalt i verden.Bilde av ørken. Himmelen er lik over alt. Prioriter heller ørkenen. Ellers bra. Resten av bildene veldig bra. 5313659[/snapback] Selv om solnedgang ser likt ut overalt i verden, er det likevel noe majestetisk med det. Det finnes jo uendlig mange bilder av soloppganger og -nedganger, ikke alle er like bra. Så jeg synes at du gjerne må fortsette å ta bilde av slike ting også. Da vil du sikkert oppdage at det er mulig å forbedre seg hele tiden, og etter at du har blitt dreven på dette, vil du kanskje ikke lenger være like fornøyd med bilder du tidligere var veldig stolt over... Men dette er bare sunt. På denne måten ser du hvordan du selv har utviklet deg som fotograf. Moral: Ta bilder av både kjente og ukjente motiv! Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Det hjelper ikke å ha et rått kamera hvis man ikke kan å ta bilder men du har et ikke så godt kamera men tar utrolig fine bilder... Skaff deg et bra speilreflekskamera og fortsett med å ta gode bilder.. Dyktig du God Jul Endret 21. desember 2005 av bjornegil Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Enig i "nesten" alt overstående.! Bra bilder, fra et ikke fult så bra kamera.! (eneste er baloon man var litt dårlig i overgangen mellom farge & h/v, vises best i håret foreksempel...) ( Å rammene var litt for dominerende for min smak, men andre liker de sikkert så... ) bagateller... som sagt, bra knips.! alle sammen... Endret 21. desember 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 ja har vel funnet ut at de rammene ikke var så kule som jeg først trodde, enig der. Ja, det med balloon man så jeg, men desverre så lagret jeg ikke så når jeg oppdaget feilen var det for mye og begynne helt på nytt igjen. Ja bjornegil, et speilrefleks kamera hadde vært noe det god jul til deg også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå