JudasGundersen Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 CPU Opteron 144 (orig. kjøler!) Hk Abit KN8 Ultra RAM 2048Mb TwinMos PC3200 DDR Har lest i div guider, fixxer bare ikke å overklokke! HJELP!! Har prøvd litt men det ser ikke ut til å funke!! Multiplier'n står på 9 (MAX!) Når jeg setter CPU-FSB clock til mer en 202, nekter skiten plent å starte! Hva gjør jeg feil? En Opeteron skal jo tåle mer en 1900Mhz!! Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 sett på agp pci lock på 33/66 og øk volten på cpu en havl og en halv volt om gangen.intil maskina er stabil..øk så fsb igjen..kan være en ide og øke volten på RAM og da du nermer det fsb 210 Lenke til kommentar
JudasGundersen Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 sett på agp pci lock på 33/66 og øk volten på cpu en havl og en halv volt om gangen.intil maskina er stabil..øk så fsb igjen..kan være en ide og øke volten på RAM og da du nermer det fsb 210 5310483[/snapback] Har ikke agp, men pci-clock(er det det samme?, er helt grønn!!) Den starter på 100mhz... Sliter litt med skjermkortet i utgangspunktet, skulle være mulig å kjøre Doom3 i rimelig gri oppløsning med det!? Men ikke snakk om, maskinen henger, etter kort tid med medium oppløsning!! Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 CPU Opteron 144 (orig. kjøler!)Hk Abit KN8 Ultra RAM 2048Mb TwinMos PC3200 DDR Har lest i div guider, fixxer bare ikke å overklokke! HJELP!! Har prøvd litt men det ser ikke ut til å funke!! Multiplier'n står på 9 (MAX!) Når jeg setter CPU-FSB clock til mer en 202, nekter skiten plent å starte! Hva gjør jeg feil? En Opeteron skal jo tåle mer en 1900Mhz!! 5310471[/snapback] Les denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=&s=hardware.no Passer fint for nybegynnere. Det var her jeg lærte meg OC av 64-system. Meget bra guide Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 vel, jeg skjønner ikke en dritt av den guiden, så jeg kan ikke akkurat si at jeg syntes den er bra øk volten på cpu en havl og en halv volt om gangen.intil maskina er stabil er ikke en halv volt ganske mye, da? kommer til å brenne opp etter ikke mange "hakkene"! øk volten med så lite som hk'et ditt klarer om gangen helt til maskinen er stabil. det kan du sjekke med superpi, OCCT eller Prime95. begynn med superpi, og hvis 32M går fint tar du 12 timers torture-test med OCCT eller Prime95 Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Ramen er nok problemet. Sett den til 166/333Mhz og prøv igjen Min opteron klarer 2.7 på 0.5 volt høyere en standard Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 ja, den klarer en halv volt høyere, men å stille opp en halv volt om gangen er nå litt mye, er det ikke? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Å stille opp så mye som en halv volt gir ikke prosessoren noen særlig lang levetid. Sikker på at du ikke mener 0.05V da? Endret 22. desember 2005 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå