PacAnimal Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg sitter i dag med et Creative 4.1 lydanlegg som forsåvidt fungerer greit, men jeg har lyst på mer lyd. Tenkte å bruke en liten slump penger når jeg først er i gang og slå til med Creative GigaWorks S750, til omtrent 3500,- Lydkortet mitt, Creative Audigy 2 ZS, har støtte for 7.1 høyttalere, og det vil jeg benytte meg av når jeg først skal forbedre lydbildet. Det jeg legger merke til ved dette høyttaleranlegget, bortsett fra at det gjevnt over får strålende kritikker, særlig når det kobles til Creatives egne 7.1 lydkort, er at det mangler digital lydinngang. SPØRSMÅL: * Har det mye å si for lyden om den er analog den korte meteren fra datamaskinen til subwooferen? * Hvilken forskjell ville jeg merke om jeg hadde et anlegg med digital inngang? * Vil et anlegg med digital inngang IKKE suse når jeg skrur volumet på nesten maks mens det ikke spilles lyd? (Ja, jeg vet såpass lite om det at jeg må spørre om dette) Det siste spørsmålet er egentlig mest interessant... Lenke til kommentar
arela Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Det som er viktig, er konverterne som gjør om signalt fra digitalt til analog. Kjører du analogt fra lydkortet ditt, benytter du D/A koverteren på lydkortet, Kjører du digitalt til en Reiceiver, er det den som er avgjørende. Susing har også med dette å gjøre. (signal/støy forholdet) Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Har Audigy 2 ZS en ålreit D/A converter, da? Ville det bli bedre om jeg f.eks. investerte i XtremeMusic? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Audigy 2 ZS har en ok D/A converter, men den converteren ligger i et VELDIG støyfullt område (mye strøm inni et PC-kabinett vettu) Ikke at det har noe å si med et slikt anlegg. Ellers vil jeg legge til at ved å kjøpe flere høyttalere for samme pris vil du sannsynligvis få dårligere lydbilde enn ved 2 gode høyttalere. Det sier seg jo selv at hvis du skal ha 7 høyttalere til samme pris som 2 høyttalere vil jo de 7 være av lavere kvalitet enn de to "dyre".... Ikke kjøp nytt lydkort, det er bortkastet penger. Legg heller penger i et dyrere anlegg/spar de til senere. Om du hovedsaklig bruker anlegget til musikk ville jeg gått for et hifi system med en stereo amp og et par gode høyttalere Endret 20. desember 2005 av Xvani Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå