aurstad Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Etter at jeg monterte maskinen min inn i et nytt kabinett og monterte 4 papst kabinett vifter fikk jeg store problemer med å gå inn i bios'en. Trykte "del" i oppstarten men fikk bare se en enkel blå linje og maskinen låste seg. Sendte mail til Abit support og dette er svaret jeg fikk! "The papst fans bring a bad signal trough the tachocable into the bios and that is why you get this blue line, use other coolers and your problem is solved. Neolec and some coolermaster coolers bring also the same problem." Jeg trodde papst var kvalitets vifter! Eller er det Abit som har dritti-på-draget her?? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Har koblet mange Papst kabinettvifter til et slikt HK, men koblet da viftene til PSU, så jeg har ikke opplevd dette. Høres jo litt snodig ut ja... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 går det greit og koble viftene som følger med silent twin (papst) til strømforsyningen istedet for på hovedkortet? Jeg mener, vil det ikke bli problem med booting etc? Må ikke hovedkortet ha beskjed om at viftene spinner ved en hvis RPM før det booter? mvh kka Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg sitter med en GlaobalWin sak38(cpu kjøler) og har koblet denne rett på poweret....maskinen booter som bare rakkern Problemet mitt er at den trekker så mye strøm at jeg vegrer meg for å koble den til hovedkortet :wink: Lenke til kommentar
*T* Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg har akkurat samme hk og en papst vifte som er koblet til hk, men har ingen verdens problemer med bios... Jeg bruker bios versjon 9R (som er siste) og det funker utmerket. Her er linken til Abit, hvis du ikke har den; Bios oppdatering Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg har også samme problemet. Jeg har et Abit KT7A v1.0 hovedkort og MIST Silent Twin. Når jeg skal inn i BIOS, må jeg koble fra FAN2. Litt tungvint å åpne toweret og koble fra FAN2, hver gang man skal inn i BIOS :sad: Uansett, om 2 dager får jeg et Asus A7V8X KT400 hovedkort, så jeg håper ikke det har samme problemet som Abit kortet Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Silent twin vifta har to kontakter som er overført til en kontakt med et slikt adapter.. Bruker du dette adapteret eller kobler du begge viftene på hovedkortet med hver sin ledning? Jeg bruker dette adapteret (2 in 1 molex kontakt) (fulgte med viften) Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Har dette noe å gjøre med måling av RPM for viftene. Har KT7A-raid rev. 1.1 og bruker papst-vifte på min SK6-blokk. Fungerer fint. Vifta har bare 2 ledninger til strøm, og altså ikke den tredje som trengs for å få RPM i bios. Har prøvd 2 vifter (begge papst) med bare 2 ledninger, og begge funker uten problemer. Hvis dette er problemet, kan en jo bare kutte ledningen i midten (hvit), så funker det. Noen som har prøvd?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå