just-_-me Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) jeg tror ikke det bare er og sette en dimmer på en vifte. for og endre hastighet på motoren som sitter i vifte, må du endre på hertz'en. det er komplisert og dyrt. eller er jeg på viddene på...? jeg kom til og tenke på at, det er jo det dimmeren gjør...? Endret 7. mai 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
paulrene Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Skal montere en "dimmer for transformator" til en lampe med transformator. Noen som gidder å hjelpe meg med å se på bildet under, og fortelle meg hvordan man kobler til denne? Hva skal inn hvor. Den kom helt uten ikoner og forklaringer. Ledningen som kommer fra lampen er uten jord (kun blå og brun ledning) hvor blå er koblet til N. Ledningen ender i en vanlig 2 punkts stikk uten jording. Tusen takk for hjelpen. Vet at man ikke skal koble slikt selv. Er bare nysgjerrig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ligner litt på dimmeren jeg kjøpte på Clas Ohlson. En av de to ledningene inne i ledningen (om du forstår) skal ikke innom dimmeren i det hele tatt. Den andre skal deles, der den ene enden går inn i dimmeren, og den andre ut av den. Men jeg husker ikke nå hvordan man koblet det, og tar ikke ansvar om dette ikke gjelder i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå