Gå til innhold

Støynivået på X1800XT Saphire

Oblivion

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har testet dette kortet?

Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe GTX 512, men som alle vet så er de umulige å få tak i. Nightmare var virkelig i juleånden og sa seg villig til å selge et av sine kort, men jeg skal skrive av mva og da ser det litt dumt ut med en annens navn på kvitteringen.

nok om det, det jeg nå ser på er X1800xt. Det virker som om bilde kaliteten er knall bra og ytelsen kommer jeg sikkert ikke til å klage på, så da gjenstår bare støynivået.

Er det noen som har testet?

Jeg hadde point of view 6800GT fra før og kommer ikke til å makte slik støy igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe GTX 512, men som alle vet så er de umulige å få tak i. Nightmare var virkelig i juleånden og sa seg villig til å selge et av sine kort, men jeg skal skrive av mva og da ser det litt dumt ut med en annens navn på kvitteringen.

nok om det, det jeg nå ser på er X1800xt. Det virker som om bilde kaliteten er knall bra og ytelsen kommer jeg sikkert ikke til å klage på,  så da gjenstår bare støynivået.

Jeg hadde point of view 6800GT fra før og kommer ikke til å makte slik støy igjen.

5310282[/snapback]

Har kortet og støyen på det er sånn passe! Kjøleren tilpasser seg varmenivået og den er som oftest helt avskrudd selv når jeg kjører max i bf2 hos meg! Men når kjøleren går for fullmaskin ( som i 3dmark tester) blir den litt helikopter! Du får tenke deg om gått, det kommer vel bedre kjølere snart, men ytelsen eller bildene vil du i allefall ikke kunne klage på!

Lenke til kommentar

Så den støyer bare hvis den blir presset maks? Du hører ikke vifta i windows eller under normal spilling?

Det at den er helt stille i windows er viktig for meg, går greiere i spill da jeg som oftest bruker headset eller skrur opp stereoen.

nok om det, det jeg nå ser på er X1800xt. Det virker som om bilde kaliteten er knall bra og ytelsen kommer jeg sikkert ikke til å klage på,  så da gjenstår bare støynivået.

5310282[/snapback]

Har kortet og støyen på det er sånn passe! Kjøleren tilpasser seg varmenivået og den er som oftest helt avskrudd selv når jeg kjører max i bf2 hos meg! Men når kjøleren går for fullmaskin ( som i 3dmark tester) blir den litt helikopter! Du får tenke deg om gått, det kommer vel bedre kjølere snart, men ytelsen eller bildene vil du i allefall ikke kunne klage på!

5310314[/snapback]

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon selv..Lei av å vente på Nividia som ikke kommer.

Har ikke Arctic cooler en versjon som passer til X800XT? Står på arctic-cooling.com:

World's fastest VGA Board

12/2005

Thanks to a special VGA Cooling solution we developed for Asus the EAX1800XT TOP achieves an outstanding 700 MHz GPU clock.

Linker funker da ikke.. Men gir dette minde støy eller er det bare for å overklokke? Hvis X800XT støyer endel mer kommer jeg sikkert til å angre på at jeg ikke ventet til 7800 GTX 512..

Lenke til kommentar

Ufff ja det kommer jeg også til å gjøre

ATI er i det minste billigere, og det skader ikke i disse juletider. Men hvis det kommer kjølere som er mer stille, så burde det egentlig gå helt greit å kjøpe AI nå (Selv om jeg egentlig ikke liker å modde så dyre kort)

Er i samme situasjon selv..Lei av å vente på Nividia som ikke kommer.

Har ikke Arctic cooler en versjon som passer til X800XT? Står på arctic-cooling.com:

World's fastest VGA Board

12/2005

Thanks to a special VGA Cooling solution we developed for Asus the EAX1800XT TOP achieves an outstanding 700 MHz GPU clock.

Linker funker da ikke.. Men gir dette minde støy eller er det bare for å overklokke? Hvis X800XT støyer endel mer kommer jeg sikkert til å angre på at jeg ikke ventet til 7800 GTX 512..

5310769[/snapback]

Endret av Oblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...