radiated Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har også prøvd Silencer 5 på 6800GT. Ble ikke fornøyd med tempen, så jeg byttet sil Zalman + Arctic Silver. Stillere og bedre kjølekapasitet. Utformingen av standardkjøleren og Silencer der den samme plata er i kontakt med både GPU og RAM, gjør at du i mange tilfeller må legge på mer kjølepasta enn hvis platat bare var i kontakt med GPU. Zalmans løsning er dessuten lettere å montere. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har også prøvd Silencer 5 på 6800GT. Ble ikke fornøyd med tempen, så jeg byttet sil Zalman + Arctic Silver. Stillere og bedre kjølekapasitet. Utformingen av standardkjøleren og Silencer der den samme plata er i kontakt med både GPU og RAM, gjør at du i mange tilfeller må legge på mer kjølepasta enn hvis platat bare var i kontakt med GPU. Zalmans løsning er dessuten lettere å montere. 5403644[/snapback] Rev.2 og 3 av NV Silencer har tykke thermalpads på ribben til å kjøle RAM på skjermkortet. Så der er ingen kontaktproblemer. Rev.3 kommer t.o.m med med ferdig påsmurt kjølepasta. Så er svært enkel å montere. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har hatt 3 zalman-vifter nå og hvis du sier at de er lettere å sette på enn de nye Rev.3 av NV Silencer så har du ikke prøvd de. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Er zalman stillere enn silencer? :!: Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Min NV5 silencer har problemer med å presse luften inn mot kjøleribben, merket det helt tilfeldig da jeg innstallerte den. Hvis dere legger en papirbit inn mot siden av viften kan dere kanskje legge merke til at luften går ut og ikke inn i kjøleren, antageligvis fordi plastikk huset ikke er formet godt nok til å holde på lufttrykket. Jeg fikset det ved å lime på en del av en 1.5L flaske på innsuget, det ser helt jævlig ut, men det gjorde susen. Luften går nå kun inn i kjøleren og jeg la merke til en betraktelig økning av luftstrøm som gikk ut bak i kabinettet. Har ikke sjekket ut om jeg har fått noen effektforskjell ut av det men jeg er nå hvertfall fornøyd 5403415[/snapback] Trodde også at luften gikk feil vei, til jeg leste dette: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=40&data=6&disc= Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 En slik må vel kjøpes inn til 7800GT. Flere som har prøvd? Den kjøleløsningen der har hvertfall fått gode omtaler, så den er nok ganske bra, vil jeg tro. Fint at den drar luften ut av kabinettet, hjelper bra på luftgjennomstrømingen. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) En slik må vel kjøpes inn til 7800GT. Flere som har prøvd? Den kjøleløsningen der har hvertfall fått gode omtaler, så den er nok ganske bra, vil jeg tro. Fint at den drar luften ut av kabinettet, hjelper bra på luftgjennomstrømingen. 5411453[/snapback] Bruker NV Silencer 5 både på 7800GTX-en min og 6800GT-en. Og Rev.3 er helt utrolig enkel å montere. Den kommer med ferdig påsmurt sølvkjølepasta også. Bare å rense bort den gamle pastaen fra skjermkortet og montere på NV Kjøleren. Så må man ta bort beskyttelsestapen på pads-ene. Den er utrolig stillegående og temperaturen på 7800GTX-en min datt vel fra ca. 78-79 grader Celsius på full last til 60-62 Celius med NV Kjøleren. Endret 10. januar 2006 av OcMax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå