trommelom Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Bytta ut hovedkort, prosessor og RAM på en PC jeg hadde idag, beholder skjermkort, HD og cd-stasjon. Når jeg da begynner å installere windows xp på nytt igjen velger jeg å prøve å 'reparere' den gamle installeringen/konfigurasjonen, dette ser ut til å gå greit - installasjonsprogrammet starter opp siste del av installeringen (det står 29 minutter igjen av installeringen, blå skjerm med windows logo og progressbar, er en liste av oppgaver på venstre side av skjermen som den jobber seg igjennom). Greit nok, hvor langt i denne prosessen den egentlig kom er jeg ikke 100% sikker på, men pc'en jobba ihvertfall i 5-6 minutter. Plutselig blir skjermen bare svart og en pipende alarm kommer fra inne i kabinettet. Når jeg nå prøver å restarte pc'en skjer det ingenting bortsett far at alarmen fremdeles står og piper - alle vifter etc starter, men jeg kan ikke høre prosessor eller harddisken sette igang. Nå trekker jeg ut strømmen, åpner kabinettet, tar ut den ene av 2 RAM brikker og setter inn igjen, resetter samtidig bios - siden jeg ikke gjorde det første gang.. Hovedkortet har vært brukt før. Nå starter PC'en opp igjen, får en feilmelding som forteller meg at jeg må prøve å reparere eller installere windows på nytt når windows boot starter. Ikke mer enn jeg regna med, så jeg setter i installasjonscd igjen og starter på nytt. Når installasjonscd'en nå prøver å starte opp setup får jeg en feilmelding, som bare avbryter hele prosessen. Prøver igjen og får samme resultat. Går så inn i bios setup for å sjekke at alt ser bra ut der - ser upåklagelig ut, jeg endrer boot device rekkefølgen litt, lagrer innstillinger - deretter skjer det bare ingenting. Svart skjerm, hører ikke prosessor, ingen synlig bios oppstart, cd-driven blinker holder på, alle vifter er igang. Jeg restarter pc'en, nøyaktig samme resultat. Samme hva jeg prøver på nå, så skjer dette hver gang jeg starter pc'en. Ingen alarm nå, vel å merke. Jeg har bygd en del pc'er fra bunnen av tidligere, men aldri vært borti en oppgradering der det har vært aktuelt å bruke/beholde den gamle windowsinstalleringen etter at komponentene har blitt satt inn. Spørsmålet er kanskje nå om noe har røket pga noe som windows installeringen satte igang. Hovedkortet kjøpte jeg brukt, kanskje jeg har blitt lurt og kjøpt et ødelagt hovedkort? Ikke vet jeg akkurat nå, noen forslag? Oppgraderte med disse komponentene: Hovedkort: DFI lan party ut nF3 Ultra-D Cpu: Amd Athlon 64 X2, 3800+ RAM: TwinMos DDR PC3200 (2x512mb) Grafikkkortet som står innstallert er et Geforce 4 ti4600 har ingen andre kort koblet til PC'en. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Ville prøv å legge inn windows på nytt tar bare 40min å teste! bare å velge la "filsystemet være som det er" og velg "Windows1" som mappenavn istedenfor "windows" eller bruk en annen disk! prøvde selv å reinstallere windows når eg fikk nytt HK. men ble SVART skjerm under windows installasjon! Om du har hatt samme type Hk, laster den nok gamle drivere til det nye Hk. som lyd-driver osv. Edit: Boot fra Xp-cden for å legge inn på nytt Endret 19. desember 2005 av galaxee Lenke til kommentar
trommelom Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Hovdedproblemet nå er at pc'en booter ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå