9374j Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hei, Jeg har stasjonær PC med følgende komponenter som avgir støy: Abit NF7-S2 AMD 3200+ med Thermaltake Volcano 12 vifte@3000rpm (på maks er det 48dB!) 2 stk western digital harddisker Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Dual Fan og en 80x80mm vifte som kjøler harddiskene Har også en slik vifte http://www.microplex.no/product.aspx?pid=TD8038H&mcat=15s358 dere skjønner hvorfor jeg har den liggende... Kabinettet er blå, type Chieftec Dragon Big Tower ATX DA-01BL-D . Hva kan jeg gjøre for å redusere mest mulig støy? Er det nok med et par dempematter? Skifte ut strømforsyningen? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hadde selv en QTec Gold 550w, helt ok PSU men støyet mye. Byttet den ut med en Hiper 580 og er storfornøyd. Du kan kanskje vurdere å bytte prosessorkjøler også (om du ikke klokker mye da...). Ellers vil vel dempematter hjelpe en del, men vær obs på at de også vil være med på å høyne temperaturen inne i kabinettet. Ellers finnes det vel noen tråder om støydemping i forumet også. Lenke til kommentar
9374j Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Ok, jepp kabinett-temperaturen har jeg litt å gå på... Skal putte inn et par kabinett vifter for å skape god luftstrøm i kabinettet. Noen tips til hvordan jeg bør gjøre det? Hvilke vifter holder det å bruke som kabinettvifter (min luftmengde viften bør flytte) osv.... Lenke til kommentar
persistent Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Vil anbefale å sette en vifte foran som drar luft inn og en bak som trekker lufta ut, for å skape best mulig luftstrøm. Dersom det er 80mm plasser du har vil vel egentlig det meste av vifter dra nok luft, poenget er å våre obs på støyen. Velg en som drar bra med luft og som samtidig støyer lite. Eks. Pabst-vifter. Lenke til kommentar
9374j Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Vil anbefale å sette en vifte foran som drar luft inn og en bak som trekker lufta ut, for å skape best mulig luftstrøm. Dersom det er 80mm plasser du har vil vel egentlig det meste av vifter dra nok luft, poenget er å våre obs på støyen. Velg en som drar bra med luft og som samtidig støyer lite. Eks. Pabst-vifter. 5310109[/snapback] à la slik: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=8...MLE&mcat=15s358 ? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Beklager sent svar, jul osv.... Ja, den sorten f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå