Xvani Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) hei! Klarte å resette til fabrikk innstillinger på min Netopia router... Hva gjør jeg nå for å få opp nett? Får logget inn, men noe er ikke som det skal. Får ikke pinget fra PC'er i nettverket, men får pinget fra selve ruteren, om dere skjønner hva jeg mener. Takk for svar! Endret 21. desember 2005 av Xvani Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 kan du ikke fikse det fra http://endring.nextgentel.no heller? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 kan du ikke fikse det fra http://endring.nextgentel.no heller? 5309989[/snapback] kommer ikke inn der Har prøvd alt! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har du prøvd: http://aktivering.nextgentel.no ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Stor (4245) eller liten (3351) Netopia? Det er stor forskjell på hvordan du kommer på nett med disse. 99% av de små netopia = reaktiver ruter på aktivering.nextgentel.no og du er på nett. På stor netopia, dersom du har resatt ruteren helt, må rekonfigureres i easy setup for valg av diverse parametre. Om du har 4245 bør du nesten ta ontakt med support for å få denne informasjonen. -Stigma Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 det er 3351 som jeg har Tror ikke jeg kommer inn på aktivering.nextgentel.no heller... Jeg prøvde men KAN ha skrevet feil.. får prøve igjen i morgen, men er 99% sikker på at det ikke virker... Jeg må ringe kundesupport da? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Prøv dette. Vet at den virket for en stund tilbake..... Trykk Start -> Kjør (Run) og skriv command. Du vil da få opp et DOS vindu. I dette DOS vinduet skriver du telnet 10.0.0.1 Du vil da bli spurt om name og password. Name: admin Password: noway Du kommer da inn i hovedmenyen på modemet. Her trykker du kontrolltasten på bokstaven n (Ctrl + n) Det vil da stå # på skjermen. Skriv reset factory. Du vil få en beskjed om at forbindelsen til verten er mistet. Dette er riktig. I DOS vinduet skriver du nå ipconfig /renew Du vil da få opp følgende IP adresser. IP adresse: 192.168.1.100 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.1.1 Du skal nå logge på gateway adressen. Skriv telnet 192.168.1.1 Du vil nå komme rett inn på modemet uten brukernavn og passord. Velg "EASY SET UP" - Sett Data Link Encapsulation til PPP - Sett Data Circuit VPI til 1 - Sett Data Circuit VCI til 32 TRYKK NEXT SCREEN - Sett IP Addressing til Unumbered - Sett Remote IP Address til 127.0.0.2 - Sett Remote IP Mask til 255.0.0.0 - Sett PPP Authentication til CHAP - Sett Send Host Name: standard-netopia.no - Sett Send secret: standard TRYKK NEXT SCREEN - Sett Ethernet IP Address til 10.0.0.1 - Sett 1st Client Address til 10.0.0.2 TRYKK NEXT SCREEN - Sett Access Name = admin - Sett Access Password = noway TRYKK RESTART DEVICE Du vil da miste forbindelsen igjen etter at du har trykket på CONTINUE. Forny ip-adressene med ipconfig /renew i DOS vinduet. Du trenger da å logge inn på http://aktivering.nextgentel.no og aktivere modemet. Lykke til! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Den listen jokab postet ser veldig kjennt ut ja ^_^ Det er slik du skal sette opp om du har en Netopia 4542. De mindre (nyere) Netopia vil sette seg opp automatisk botsett fra at de må aktiveres. EDIT: Jeg ser du sier du har liten netopia. Da skal du ikke trenge å sette den opp slik jokab postet. prøv å ping til 217.13.4.27 , får du kontakt der? Prøv å skive den adressen inn direkte i nettleseren og se om du kommer inn på aktiveringssiden da. -Stigma Endret 19. desember 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 fikset etter å endre følgende: - Sett Send Host Name: standard-netopia.no - Sett Send secret: standard for deretter å gå inn på aktivering.nextgentel.no takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå